מיישר קו עם דרעי? נתניהו: "מע"מ אפס על מוצרי מזון"

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע כי בכוונתו לפעול להחלת מע"מ אפס על מוצרי יסוד בממשלתו הבאה, בכך הוא בעצם מיישר קו עם אחת הדרישות של יו"ר ש"ס אריה דרעי (בארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
ראש הממשלה בנימין נתניהו (צילום: חיים צח - לע"מ)

קמפיין בחירות: ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע הבוקר (שני) כי בכוונתו לפעול להחלת מע"מ אפס על מוצרי יסוד בממשלתו הבאה, בכך הוא בעצם מיישר קו עם אחת מדרישות הסף שהציב יו"ר ש"ס אריה דרעי לכניסה לממשלה הבאה.

במהלך ועידת 'גלובס' התייחס ראש הממשלה לחוק מע"מ אפס על דירות של יאיר לפיד ואמר: "לא הייתי חסיד של חוק מע"מ אפס, חשבתי שהחוק הזה יכול לעוות את שוק הדיור ולגרום לעליית מחירים. אתה נותן הטבה על דירות, אבל זה לא מוצר בפיקוח - ולכן אפשר לקחת את ההטבה ולהעלות את המחיר, וההקלה לא תגיע לצרכן".

"מע"מ אפס על דירות זו הטבה שתינתן במקרה הטוב ל-9,000 איש עד 14 אלף איש מקסימום. בדרך כלל מדובר באנשים ממשפחות עמידות שיכולים לשים כמה מאות אלפי שקלים. משפחות כאלה תקבל הטבה של 200 אלף שקל, אין בזה שום הגיון", הוסיף ראש הממשלה.

בדבריו, הודיע נתניהו על תמיכתו במע"מ אפס על מוצרי מזון: "יש תוכנית חליפית, וזה מע"מ אפס על מוצרי מזון בסיסיים בפיקוח, וזו הטבה שתגיע למיליוני אנשים. זה הצורך הבסיסי ביותר של אנשים - לחם, חלב, ביצים. התוכנית הזאת תאפשר לחסוך מאות עד אלפי שקלים בשנה. זו הפחתה מידית של 15% במחירי המזון המפוקחים, כל ההנחה הזאת תגיע לאזרחים, וככל שהמשפחה חלשה יותר, החיסכון משמעותי יותר. זה צדק חברתי".

"זה עוזר לשכבות החלשות, זה צדק חברתי. וזה יעלה 2 מיליארד שקל ולא 3 מיליארד כמו מע"מ 0% על דירות. את המיליארד הנותרים נשקיע בחיילים משוחררים - נכפיל את הסכום של מענק השחרור ל-60 אלף שקל, סכום שיסייע לצעירים להתחיל את החיים כי זה צודק, הם תרמו שנים של השתכרות שהם הביאו למדינה. זה מאותת לצעירים שהמדינה רוצה אותם כאן", הוסיף נתניהו.

"במקום מע"מ 0% על דירות אני מתחייב להביא חוק מע"מ אפס על מוצרי מזון והכפלת הפיקדון לחיילים משוחררים. זה צדק חברתי", הוסיף ראש הממשלה.

כזכור, יו"ר ש"ס אריה דרעי הציג שתי תנאי סף לכניסתו לממשלה הבאה – מע"מ אפס על מוצרי יסוד ושכר מינימום של 30 שקלים לשעה.

בתגובה לדביר נתניהו, אמר דרעי כי "רה"מ שמכהן בתפקידו כבר 9 שנים נענה לקריאתה של תנועת ש"ס וקורא להורדת המע"מ על מוצרי מזון. אדוני רה"מ, מע"מ 0 זו לא סיסמת בחירות, אזרחי ישראל מאסו בהבטחות, הם משוועים כבר למעשים. אם לא תתחייב בימים אלו שמע"מ 0 ו-30 ש"ח שכר מינימום יהיו בקווי היסוד של ממשלתך, ולא רק חלק מהקמפיין שלך, לא תקים ממשלה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר