ח"כ אלעזר שטרן מחפש בית פוליטי

671 ימים לאחר שנכנס לכהן כחבר כנסת מן המניין מטעם מפלגת "התנועה", אלעזר שטרן, מחפש כעת מסגרת פוליטית אחרת לכנסת הבאה. אחת האפשרויות: 'יש עתיד' (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
ח"כ אלעזר שטרן (צילום: מתוך הפייסבוק)

671 ימים לאחר שנכנס לכהן כחבר כנסת מן המניין באמצעות מפלגת "התנועה", אלעזר שטרן, לו היו לא מעט וויכוחים עם החרדים והדתיים על רקע חוקים שניסה להעביר, מוצא עצמו מחפש מסגרת פוליטית אחרת לכנסת הבאה.

החיפוש אחר בית פוליטי אחר נובע מהסיטואציה שנוצרה עם הודעת ראש הממשלה בנימין נתניהו על הקדמת הבחירות, כאשר יו"ר מפלגתו ח"כ ציפי לבני רוקמת שותפות פוליטית חדשה ולפיה היא תתמודד במפלגת העבודה או במפלגת 'יש עתיד'.

על פי גורמים במערכת הפוליטית, לבני ביקשה לשריין שלושה מקומות ראליים עבורה ועבור שניים מחברי תנועתה, עמיר פרץ ועמרם מצנע. אך לא עבור שניים נוספים אלעזר שטרן ודוד צור.

בעקבות כך, שטרן מנהל משא ומתן עם כמה מפלגות בהן מפלגת "יש עתיד" של יאיר לפיד, וזאת לאחר לא מעט שיתופי פעולה בין השניים בכנסת היוצאת.

שטרן עצמו התייחס לדיווחים בראיון לגלי צה"ל ואמר כי "יכול להיות שיש החלטה שהגוש הולך יותר שמאלה, ואז מבינים למה דוד צור ואני פחות טובים למי שהולך שמאלה. אם הגוש הולך למרכז וקצת ימינה אני מניח שיהיה יותר מה לדבר איתנו בהקשר הזה. דיברו איתי גם מפלגות אחרות".

כמה שבועות לפני התפזרות הכנסת, חבר הכנסת שטרן עורר את זעמם של המפלגות החרדיות והדתיות בכנסת בשל הצעת "חוק הגיור" שהפכה להצעת מחליטים ואושרה. על-פי הצעת המחליטים יוקמו בתי דין לגיור, שבראשם יעמדו רבני ערים, רבנים אזוריים ושני רבנים בעלי כושר לדיינות, ובסמכותם יהיה לגייר מה שנועד לאפשר לרבנים שלא מקובלים על גדולי ישראל לגייר, כדוגמת הר' דוד סתיו.

הצעת המחליטים הגיעה לאחר ששטרן ביקש להעביר את חוק הגיור שהיה חמור יותר, אך לאחר זגזג של ראש הממשלה בנימין נתניהו הוא החליט שלא לשמוע לגדולי ישראל והעביר את הצעת המחליטים בשיתוף פעולה עם 'הבית היהודי'.

שטרן היה שותף להצעות חוק להם התנגדו המפלגות החרדיות. כך לדוגמה במהלך השנה ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה את הצעת החוק שלו ולפיה גם עסקים המחללים שבת יקבלו תעודת הכשר מהרבנות הראשית לישראל, לימי חול בלבד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר