סופה של ממשלת הזדון

הכנסת פוזרה; "שלום ולא להתראות, ברוך שפטרנו"

ישראל הולכת לבחירות: ברוב של 93 תומכים וללא מתנגדים, אושר פיזורה של הכנסת ה-19, כ-671 ימים בלבד מאז כינונה. יאיר לפיד, שר האוצר המפוטר: "נתניהו יפסיד". יו"ר מרצ זהבה גלאון: "ברוך שפטרנו, שלום ולא להתראות". ח"כ יריב לוין: "פסילת החרדים בתחילת הקדנציה לא הייתה במקומה" (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ט"ז בכסלו תשע"ה | 08.12.14
מליאת הכנסת (צילום: גיל יוחנן - ynet. וידאו: ערוץ הכנסת)

בחירות 2015: לאחר 671 ימים בלבד מאז כינונה, הכנסת ה-19 אישרה הערב (שני) בקריאה שנייה ושלישית את חוק לפיזור הכנסת והליכה לבחירות. הבחירות הקרובות ייערכו ביום שלישי כ"ו אדר, ה-17 למרץ 2015.

החוק לפיזור הכנסת עבר ברוב גדול של 93 חברי כנסת שתמכו, ללא מתנגדים וללא נמנעים.

יו"ר הכנסת ח"כ יואל אדלשטיין קרא מעל דוכן הכנסת לאפשר יציבות שלטונית. "אי אפשר לנהל מדינה כאשר כל בוקר אף אחד לא יודע האם הממשלה עוד תכהן בלילה" אמר אדלשטיין.

עוד קודם לכן, שר האוצר המפוטר יאיר לפיד עלה בפעם האחרונה בכנסת ה-19 לדוכן הנואמים ואמר: "ראש הממשלה נתניהו עשה שתי טעויות. האחת - הוא גרר את המדינה לבחירות מיותרות. השנייה - הוא יפסיד את הבחירות הקרובות".

לאחר פיזור הכנסת, מליאת הכנסת תוכל להמשיך לאשר חוקים רק במידה והקואליציה והאופוזיציה הגיעו להסכמה לגביהם.

עוד קודם פיזורה, יו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון אמרה: "זו תחושה מוזרה להתפזר אחרי שנה ושמונה חודשים ועם זאת לחוש איזה כיף שלא צריך להיות כאן יותר בהרכב הזה. זה קורה בגלל מלחמה מיותרת, כליאת אנשים חפים מפשע, העמקת הפערים, האיום על הדמוקרטיה וחופש הביטוי, המיליארדים שמעבירים להתנחלויות, בגלל עליית מחירי הדיור, בגלל ההקצנה הדתית, הלאומנות, הגזענות, חיזוק החמאס, התססת ירושלים וקריסת התהליך המדיני. כמה רע עשתה הממשלה הזו וכמה טוב לראות אותה הולכת הביתה. ברוך שפטרנו, שלום ולא להתראות".

יו"ר חד"ש, ח"כ מוחמד ברכה, אמר: "כולם מלינים על קוצר חייה של הכנסת הזו אבל בכל זאת הכנסת הזו יצרה תקדימים שאני מקווה שהם בלתי חוזרים. במשך שנה ותשעה חודשים הממשלה הצליחה לנהל ארבע חמש מלחמות רצופות שכל אחת מהם צריכה קדנציה ארוכה. הממשלה הזו ניהלה את המלחמה בעזה שגבתה מעל 2,000 קורבנות והמצב נשאר בדיוק אותו דבר, הממשלה הזו ניהלה גם מלחמה נגד השלום, ניהלה את המלחמה נגד השכבות החלשות והעמיקה את הפערים בחברה והממשלה הזו הוציאה תחת ידיה מבול חקיקה גזענית".

יו"ר ועדת הכנסת ח"כ יריב לוין (ליכוד) סיכם: "האתגרים האדירים שעמדו בפנינו והמורכבות של הדברים, והאחריות שנלוות לזכות לשבת באולם הזה ובשולחן הממשלה, לאו דווקא מצאו תמיד את ביטויים בהתנהלות שהייתה כאן. הייתה קואליציה מאוד קשה לניהול, הרבה מאוד ניסיונות למשוך את הדברים לקצוות מאשר עבודה משותפת והנכונות להבין את הצרכים של האחר כדי להגיע לתוצאה. גם האופוזיציה לא תוכל להביט בגאווה גדולה מכיוון שלמרות הכל הקואליציה לא הפסידה באף הצבעה, מה שמעיד שהאופוזיציה לא הצליחה לאתגר את הממשלה באופן מספק".

לדבריו, "הפסילה של המפלגות החרדיות בתחילת הקדנציה, בעייני לא הייתה במקומה ואם יש לקח שכדאי להפנים לפעם הבאה היא שהאופציה הראשונה צריכה להיות ממשלה רחבה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר