האסון האקולוגי בערבה: ספיגת הנפט תחריף בגלל הגשם

קיים סיכוי לגשמים משמעותיים עד שעות הצהרים, לפי הנתונים, במרחב שבין אילת למרכז הנגב יש צפי לכמויות של 10 עד 30 מ"מ. האסון האקולוגי יחריף? (חדשות, בארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
(צילום: רשות הטבע והגנים)

האסון האקולוגי בערבה: במשרד להגנת הסביבה אומרים הבוקר (שלישי) כי קיים סיכוי לגשמים משמעותיים עד שעות הצהרים, לפי הנתונים, במרחב שבין אילת למרכז הנגב יש צפי לכמויות של 10 עד 30 מ"מ. אם התחזיות האלה יתממשו צפויים שיטפונות משמעותיים, בין השאר באזור דליפת הנפט בסוף השבוע האחרון.

גיא סמט, מנהל מחוז דרום במשרד להגנת הסביבה, הנחה את חברת קצא"א להגדיל את כמות הכלים העוסקים בשאיבת כתמי הנפט באזור בכדי למנוע התרחבות של הפגיעה לאזורים נוספים. ההחלטה להגדיל את מספר הכלים הגיעה בין היתר בשל החשש מגשמים היום העלולים לגרום לשיטפונות.

בהודעתו של סמט נאמר כי בישיבה עלה החשש מפני גשם ושיטפונות שירחיבו את גודל השטח שנפגע מדליפת הנפט, ויביאו את הזיהום עד למפרץ אילת. בינתיים, מפנה חברת קצא"א קרקע שנספגה בנפט לאתר פסולת, ובד בבד מגדילה את כמות הכלים השואבים את הנפש מהאזורים אליהם דלף.

שר התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים, סילבן שלום, ביקר באתר המזוהם ועמד מקרוב אחר הנעשה בשטח. השר אמר כי בעבר ביקש כמה פעמים להעביר את האחריות על חברת האנרגיה קצא"א לאחריות משרדו ולא להשאירה תחת משרד האוצר שאינו מבין בכך.

בעקבות הדליפה, מבקר המדינה, השופט בדימוס יוסף שפירא, הורה להקים צוות בדיקה על פעולות המשרד להגנת הסביבה ובמסגרת זו תיבדק היערכותם ומכונתם של הגורמים הרלוונטיים.

בסוף השבוע נמצאו ריכוזים חריגים של חומר בנזן (חומר מסרטן) בכביש 90 סמוך לישוב באר אורה, כך מבדיקה של המשרד להגנת הסביבה. עם זאת, בישוב באר אורה עצמו וכמו גם באילת לא נמצאו ריכוזים חריגים של החומר - דבר העלול להשתנות במקרה של הצפות באזור.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר