המתיחות בש"ס

מקורב לישי: "ייתכן ויחליט לפרוש מהחיים הפוליטיים"

האם לאחר 13 שנה כיו"ר ש"ס אלי ישי יעשה את דרכו מחוץ לחיים הפוליטייים? מקורבים ליו"ר ש"ס לשעבר מעריכים כי גוברים הסיכויים לפרישתו מהחיים הפוליטיים בכלל. דרעי ובנט שוחחו בניסיון למנוע חבירה של ישי ואורי אריאל למפלגה משותפת ומסתמן כי הסכמות בין אריאל ובנט יושגו כבר ביום ראשון (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
יפרוש מהפוליטיקה? אלי ישי (צילום: מאיר אלפסי)

המתח בש"ס לשיא: במהלך היומיים הקרובים צפויה ליפול ההכרעה בש"ס, האם לאחר 13 שנה כיושב ראש התנועה וכגורם מרכזי בה, ח"כ אלי ישי יפרוש ויקים מפלגה חדשה או יודיע על פרישה מהחיים הפוליטיים בכלל.

לעת עתה גוברים הסיכויים שאלי ישי יודיע על פרישה מהפוליטיקה. מקורביו טוענים בשיחה עם "כיכר השבת" כי הוא שוקל ברצינות את הנושא וייתכן שהדבר ייצא אל הפועל.

בפני ישי ניצבות שתי אפשרויות מלבד פרישה מהפוליטיקה: האחת - להקים מפלגה חדשה, שנראה כי הסיכויים לכך הולכים ופוחתים, זאת בשל המגעים המתקדמים בין השר אורי אריאל ויו"ר 'הבית היהודי' השר נפתלי בנט. ההערכה היא כי כבר מחר יגיעו אריאל ובנט להסכמות, ובכך למעשה תיגנז האפשרות להקמת מפלגה משותפת של ישי ואוריאל.

בכדי למנוע את האפשרות למפלגה משותפת של ישי ואריאל, שוחח בסוף השבוע דרעי עם יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט ששב מחו"ל, בכדי לשתף פעולה נגד אפשרות שכזאת.

גם האפשרות להישארותו של ישי בש"ס נראית בלתי אפשרית. במחנה ישי כועסים על דרעי בצורה חריפה מאוד, במיוחד לאחר הדברים הקשים שאמר נגדו בשיחות סגורות: "אני לא צריך את אלי ישי, הוא רק מפריע לי. הצענו לו את מה שהצענו לו מרחמים, הוא חתרן".

מקורביו של ישי אומרים בשיחה עם "כיכר השבת" כי האפשרות לפרישתו מהחיים הפוליטיים גדולה יותר מאשר האפשרות להישאר כחבר מן המניין בש"ס. ההחלטה באשר להמשך דרכו של אלי ישי צפויה להתקבל כאמור במהלך הימים הקרובים.

אם אכן ישי יפרוש מהחיים הפוליטיים, הרי שמדובר בניצחון משמעותי של היו"ר המכהן אריה דרעי. לאחר כשנתיים בהן השניים לא הצליחו לתפקד יחד, דרעי יצטייר כמי שהצליח להדיח את ישי מתפקיד היו"ר וגם לגרום לו לפרוש מהחיים הפוליטיים.

כזכור, כפי שנחשף לראשונה בשבוע שעבר ב"כיכר השבת", דרעי דרש מישי להפקיד מכתב התפטרות בו הוא ישתמש במידה ויהיה חשש שישי יפעל נגד ש"ס, ישי סרב והמשא ומתן בין השניים נתקע.

מחר (ראשון) מתוכננת להתקיים פגישה גורלית בין דרעי וישי, אולם לא ברור אם היא תצא לפועל בסופו של דבר, וזאת בשל סוף השבוע המתוח בין השניים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר