ה-FBI: האיראנים מנסים לפרוץ למחשבי חברות וארגונים קרטיים בארצות הברית

דו"ח סודי של ה-FBI שפורסם בסוכנות הידיעות רויטרס מעלה כי האיראנים ינסו לבצע מתקפות סייבר לעבר מחשבי חברות האבטחה הפרטיות בארצות הברית (אינטרנט ומחשבים)

חיים אבני | כיכר השבת |
(אילוסטרציה: שאטרסטוק)

סוכנות הידיעות רויטרס מדווחת הלילה (מוצבאי שבת) על מסמך סודי של ה-FBI המזהיר מפני ניסיונות תקיפה מכיוון האיראנים לעבר חברות האבטחה הפרטיות הגדולות בארצות הברית, המשמשות כעין צבאות של שכירי חרב עבור הצבא האמריקני וכנגד תשתיות וחברות המספקות שירותים חיוניים בארצות הברית.

על פי הדיווח, במסמך הסודי הורו פקידי ה-FBI לחברות לשמור על כוננות גבוהה, וכן לנקוט צעדים במקרה שהחברות ייפגעו מהתקפות. בנוסף מסר גוף הביון מידע טכני שמסביר כיצד להתמודד עם ההתקפות האיראניות.

הדו"ח נשלח לאחר שחברת אבטחת המידע "cylance" פרסמה בשבוע שעבר שעשרות חברות וארגונים המספקים שירותים חיוניים ב-16 מדינות, כולל בארצות הברית, היה תחת מתקפת סייבר מתוחכמת ביותר שזכתה לכינוי "מבצע קליבר" על פי ניתוח כתובות ה-IP מהן בוצעו המתקפות, הוסק כי ככל איראן עמדה מאחוריהן. הממשל האיראני הכחיש בתוקף את הדיווח.

כזכור, לפני כשבוע פרסמה סוכנות הידיעות רויטרס מסמך סודי נוסף שנשלח מה-FBI אל חברות אמריקניות, ובו הוזהרו מפני וירוס מחשב חדש שתקף עשרות חברות אמריקניות וגרם נזק חסר תקדים למחשבים הנגועים. ככל הנראה חברת אולפני סוני שנפגעה בשבועות האחרונים במתקפת סייבר חסרת תקדים, נפגעה גם היא מהווירוס האימתני.

מטה הסייבר האיראני נחשב לאחד המתקדמים והמסוכנים בעולם. האיראנים, שנפגעו לא אחת ממתקפות סייבר מתוחכמות ביותר שיוחסו לישראל ולארצות הברית, החלו בשנים האחרונות להגביר את מאמציהם בתחום הסייבר. ובשנים האחרונות ישנן לא מעט עדויות על התחזקות משמעותית של האיראנים בתחום.

למרות זאת, מדינות כמו ארצות הברית, ישראל, בריטניה ועוד, נחשבות כמדינות בעלות יכולות מפותחות יותר בתחום הסייבר, ובשנים האחרונות התגלו מספר ווירוסים מתחכמים ביותר ששכנו במשך שנים רבות במשבים חשובים בממשל האיראני בפרט, ובמדינות ערביות בכלל. לפני שבועות ספורים פרסמה ענקית האבטחה האמריקנית, סימנטק, כי "ווירוס על" שריגל במשך שנים רבות אחרי ממשלות כמו רוסיה, איראן, ערב הסעודית ועוד, נחשף על ידה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר