בחירות 2015 • ראיון מיוחד

מוזס: לא מבין את אלי ישי; אני נשאר בברכתו של הרבי

חבר-הכנסת מנחם אליעזר מוזס, נציג ויז'ניץ ב'יהדות התורה', מצהיר בראיון ל"כיכר השבת" כי קיבל את ברכת האדמו"ר להמשיך בשליחות הציבורית, מביע כאב על הפילוג בש"ס וקורא לציבור להצביע רק למי שבטוח ייכנס. "אני לא מבין איך לא למדו מהטעויות בפעם הקודמת". ובאיזה תפקיד הוא מעוניין? (חדשות, חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ח"כ מנחם אליעזר מוזס (צילום ארכיון: מאיר אלפסי)

בחירות 2015: אם היה נדמה כי הפעם לקראת הבחירות הקרובות אחרי קדנציה שלימה של ישיבה באופוזיציה תוך גזירות קשות על עולם התורה הרי שהציבור החרדי יצעד באחדות וליכוד השורות נדמה כעת שלא נראה זאת והפילוגים הפנימיים מאיימים להשפיע בתוככי המפלגות החרדיות.

מחר (שני) בשעות הצהריים צפויה להתכנס בבני ברק 'ועדת השמונה' של תנועת אגודת ישראל לדיון ראשון בהערכות הסיעה לקראת הבחירות הקרובות.

"כיכר השבת" שוחח הבוקר עם ח"כ מנחם אליעזר מוזס, נציג חסידות ויז'ניץ ויו''ר הסיעה בכנסת, על ההערכות הצפויה וגם על השאלה האם הוא צפוי לאייש גם הלאה את המקום בכנסת כנציג הסיעה המאוחדת ויז'ניץ או שהפעם יפנה את מקומו לטובת כוחות צעירים ורעננים.

איך מתכוננים לבחירות?

"ברוך השם בשנתיים הללו זכינו לשלום בסיעת יהדות התורה בניגוד למחלוקות שאנחנו רואים במפלגות אחרות, אנחנו צריכים לנצל את המומנטום הזה כשכולנו מאוחדים, כי מתי חלה הברכה? כשכולנו באחדות. מורי ורבי מרן בעל האמרי חיים זצ"ל היה ממליץ את הפסוק ברכינו אבינו כולנו כאחד יחד. הברכה שורה רק כאשר כולנו יחד".

אתה רומז לפילוג בתנועת ש"ס?

"אני לא מתכוון לש"ס דווקא, אבל כואב לי מהפילוגים, רק בגלל זה היהדות החרדית הפסידה בפעם הקודמת וישבנו באופוזיציה. למשל הרב אמסלם, אמנון יצחק ובן ארי לקחו לנו לפחות שלושה מנדטים מהבלוק החרדי מה שגרם לתוצאות העגומות. אני לא מורה לאלי ישי מה לעשות אני לא הרב שלו, רק קורא לציבור להצביע למי שבטוח ייכנס. נשרפו לנו 3 מנדטים בבחירות הקודמות שהביאו לעליית לפיד ולממשלה הרעה שהייתה פה.

"אני לא מבין איך לא למדו מהטעויות בפעם הקודמת", מוסיף מוזס, "כל הפיצולים והפילוגים ששרפו לנו קולות שווי ערך ל-3 מנדטים מה שהוריד את הכוח שלנו וגרם ללפיד להיכנס לממשלה ומשם הכל כבר היסטוריה. אני קורא לציבור לא להתפתות ולהצביע למפלגות שאין להם סיכוי לעבור את אחוז החסימה".

הפילוגים נמצאים גם במפלגה החרדית האשכנזית...

"אני קורא לכולם, לכן לא אמרתי אלי ישי, גם אצלנו חשובה האחדות".

"אנחנו מתוך האופוזיציה פעלנו רבות, כל הגזירות החלו מבעיית הבטחת הכנסה שקוצצה, כל מיני גזירות שונות ומשונות שנגעו לכל רמות הגיל החל מילדים ואברכים וכלה במשפחות. כמו למשל חוק נהרי שעכשיו חשמל ומים צריכים ההורים לשלם בעצמם מה שמהווה נטל נוסף על המשפחה ובעוד שבוע 11 אלף האברכים האחרונים שהיו זכאים לקבל הבטחת הכנסה יפסיקו לקבל את זה".

האם יש סיכוי שהפעם תוחלף בנציג אחר מהסיעה המאוחדת?

מוזס משיב כי קיבל את ברכת הקודש להמשיך. "כולם שמעו מהרבי בשבוע שעבר, הוא היה ביום חמישי בבית שמש, הוא נתן לי תעודה כאות הוקרה על חנוכת הבית לבית הספר התיכון של ויז'ניץ, לא מדובר היה בהנחת אבן פינה אלא חנוכת הבית, והרבי בירך אותי ואמר: 'שה' ייתן לך כוח להמשיך בשליחות הקודש שלך ובשליחות הציבורית לפעול ולהפעיל דברים חשובים למען היהדות הנאמנה'".

אז זהו? עכשיו נסתם הגולל על כל השמועות והספקולציות שאין בהם ממש?

"השמועות הללו לא היו רציניות מלכתחילה. לא היה שום הווא אמינא. לא צריך להתייחס לכל איזה בלוג או שמועה", משיב מוזס בנחרצות.

מוזס מבהיר כי לאחר הבחירות כל מועמד לראשות הממשלה שירצה את המפלגות החרדיות בקואליציה ייאלץ לתקן את על הגזירות הקשות שהיו כנגד לומדי התורה והציבור החרדי.

"מי שיזדקק לנו יצטרך לתקן את כל הנזקים שנגרמו לנו, לא יעלה על הדעת שניכנס לקואליציה בלי לתקן את המצב, להחזיר אותו לקדמותו, שלא יפלו הלאה את ילדי ישראל החרדים בכל תקציבי החינוך".

איזה תפקיד היית מבקש לעצמך בממשלה הבאה?

"סגן שר החינוך, הייתי רוצה לעשות זאת שוב. אמנם זה עדיין ביצה שלא נולדה אבל וודאי שאם תעמוד בפניי האפשרות לבחור בין המשרדים השונים אני מעדיף את משרד החינוך שם אני שוחה כמו דג במים.

"כיהנתי בעבר במשרד הזה כמשנה למנכ"ל ואני מכיר אותו לפני ולפנים ואוכל לסייע לילדי ישראל וליהדות החרדית.

"עלינו לדעת שמכל התקציב הענק לחינוך שמדובר בעשרות מיליארדים, אנחנו בקושי מקבלים למרות שאנחנו כשליש ממערכת החינוך ובתקצוב אנחנו אפילו לא חמישה אחוז ואת כל זה יש לתקן לטובת הציבור החרדי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר