התרגיל שיקבע האם אתם בריאים תוך 20 שניות

שווה לנסות: מדענים מאוניברסיטת קיוטו ביפן נסחו מבחן מהיר הכולל תנוחה פשוטה שתגלה תוך 20 שניות האם אתם בריאים או נמצאים בקבוצת סיכון ללקות בשבץ מוחי וצריכים לראות רופא בהקדם (בריאות)

חיה כהן | כיכר השבת |
תרגיל כל כך פשוט, גם באמצע הרחוב (צילום: shutterstock)

קושי לעמוד על רגל אחת עשוי להצביע על סיכון מוגבר ללקות בשבץ מוחי, המתרחש בכלי הדם הקטנים ונקרא אוטם אַגמִימִי או כבר התרחש, כך עולה ממחקר שפורסם במגזין Stroke.

במחקר שהתבצע על ידי חוקרים מאוניברסיטת קיוטו לרפואה ביפן, השתתפו 1,387 גברים ונשים בני 67 בממוצע. המשתתפים התבקשו לעמוד על רגל אחת במשך דקה וכן, הם עברו בדיקות MRI שסרקו את כלי הדם הקטנים במוחם במטרה לבחון את כלי הדם הקטנים במוחם העלולים לגרום לשבץ בשל הפרעה באספקת הדם למוח.

החוקרים מצאו כי חוסר יכולת לאזן את משקל הגוף רגל אחת במשך 20 שניות, עלולה להיות קשורה להיווצרות אוטם אַגמִימִי בכלי הדם הקטנים. בנוסף העלה המחקר כי קושי באיזון קשור לירידה בתפקוד הקוגניטיבי, יכולות החשיבה והזיכרון.

עורך המחקר, פרופסור ישוארו טברה, הסביר למגזין HealthDay: "אנשים שמראים חוסר יציבות בעמידה על רגל אחת, וכן, בעיות בהליכה, צריכים להקדיש תשומת לב מוגברת לכך. חולשה פיזית זו עשויה לאותת על ליקויים פוטנציאליים במוח והידרדרות מנטלית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר