ויקיפדיה מסכמת את השנה שהייתה • צפו

אחרי גוגל, יו טיוב ופייסבוק, גם האנציקלופדיה החופשית מתפנה לסכם את שנת 2014 החולפת לה. וגם כאן אנחנו ברשימה עם צוק איתן, לצד המטוסים המלזים שהתרסקו, המלחמה המדממת באוקראינה, מגיפת האבולה ואירועי הספורט הגדולים של השנה • זו הייתה השנה שהייתה • צפו (ברשת)

חיים אבני | כיכר השבת |
(צילום: ויקיפדיה)

לאחר שענקיות האינטרנט התפנו לסכם את השנה בסרטונים ויראלים שזכו למאות מיליוני צפיות, כעת מתפנה גם 'קרן ויקימדיה' אשר מפעילה את האנציקלופדיה החופשית הפופולרית 'ויקיפדיה', לסכם גם היא את השנה החולפת כשהיא מציגה את הערכים הפופולריים ביותר שנצפו בשנת 2014.

במהלך השנה האזרחית החולפת ביקרו הגולשים ב-231 מיליארד דפים וביצעו למעלה מ-110 מילוני עריכות של למעלה מ-33 מיליוני ערכים ברחבי העולם, ובכל השפות בהן מוצעת האנציקלופדיה החופשית.

גם בסיכום השנה של ויקיפדיה ניתן למצוא את האסונות הגדולים שחוו בעולם בשנה החולפת. כך ניתן למצוא במקומות את הראשונים את מטוס מלזיה אירליינס, טיסה מספר MH370, שנעלם ממסכי המכ"מים וטרם אותר, כשההנחה היא כי המטוס התרסק במרחביה האינסופיים של האוקיינוס ההודי, כאשר 239 נוסעיו ואנשי צוותו הוכרזו כחללים.

ברשימה המדממת נמצאת גם טיסה MH17 של מלזיה איירליינס אשר הופלה על ידי מורדים פרו רוסים, מעל שמי מזרח אוקראינה בעת שהמטוס עשה את דרכו מאמסטרדם בהולנד לקואלה לומפור במלזיה, וגרם למותם של 298 נוסעיו ואנשי צוותו, ואשר באופן מצמרר גם היה מאותו הדגם בדיוק של טיסה MH370 - מטוס בואינג 777.

ישראל זוכה לאזכור קצר במקום מכובד באמצע, עם מבצע צוק איתן שהתרחש בקיץ האחרון וגרם למותם של 72 אזרחים וחיילים ישראליים הי"ד, ולמותם של 2,203 חמושים ואזרחים עזתיים. כאשר בסרטון ניתן לראות את הערך אודות מבצע צוק איתן בעברית.

אירועים נוספים שעניינו את גולשי ויקיפידה השנה, היו: מגיפת האבולה המשתוללת במערב אפריקה וגורמת לאלפי חללים. מהפיכת המטריות בהונג קונג, משאל העם לפירוק סקוטלנד מהממלכה המאוחדת, המהומות שנוצרו בפורגסון מיזורי בעקבות מותו של הנער האפרו אמריקני מייקל בראון על ידי שוטר לבן, והמלחמה המדממת במזרח אוקראינה בין כוחות הממשל למורדים פרו רוסים שהכריזו על עצמאות.

גם אירועי הספורט הבולטים של השנה החולפת, אירועי מונדיאל 2014 שהתרחשו בברזיל, ואולימפיאדת החורף שהתרחש בסוצ'י רוסיה השנה, על רקע הלחימה במזרח אוקראינה, זכו אף הם למקום של כבוד בשנה החולפת, כשמיליוני גולשים עיינו ושיפצו את הערכים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר