חגיגות הח"י לקול חי: מוטי לביא התארח במהדורה המרכזית

בראיון מיוחד ונדיר ל"קול חי", סיפר מגיש "שמונה עד עשר" ב"קול ברמה" מוטי לביא על ימיו הראשונים כמגיש אקטואליה חרדי. מי הם העסקנים החרדים שניסו להשתלט על התחנה ומתי סגרו לו את המיקרופון? (ברנז'ה)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: רדיו קול חי)

מאזיני רדיו "קול חי" הופתעו לשמוע אמש (שלישי) את קולו של מרדכי לביא מ"קול ברמה" ב"מהדורה המרכזית" של הרדיו המתחרה. הדקות הנדירות נרשמו במסגרת תכנית מיוחדת שעסקה בנוסטלגיה של התחנה לאור חגיגות השמונה עשרה להיווסדה. את התכנית המיוחדת הגישו אבי מימרן ובצלאל קאהן.

בתחילת הראיון סיפר לביא כיצד החל את עבודתו בתחנה וכיצד נולדה המהדורה המרכזית. "זה התחיל בתוכנית אקטואליה שהייתה משודרת בבוקר ובה הייתי מראיין אורחים. היו חברים בה מנחם רהט, יוסי אליטוב, אשר מדינה ומוטי זפת. אחרי תקופה הגיע מנכ"ל חדש ואמרנו בואו נעשה משהו נועז, נעביר את תוכנית האקטואליה לערב. נעשה מהדורה מרכזית לציבור החרדי".

וכך היה, החלום הפך למציאות. "התחלנו שם, היה צריך הרבה מאוד אומץ לעשות זאת. מהר מאוד המהדורה הזאת הוכיחה את עצמה ועשתה עבודה מדהימה במשך שמונה או תשע שנים. אחר כך רדיו קול ברמה קם והיה אחד שקראו לו אבי מימרן שהתחיל לשדר שם בשמונה בערב...".

"לא היו תוכניות אקטואליה ולא היה מושג של לשאול חבר כנסת 'למה עשית?', מה זאת אומרת 'מה עשית', מי אתה בכלל, אתה הרב אלישיב ששואל למה?", נזכר לביא. לדבריו, "היו חרמות והחליטו להחרים את המהדורה המרכזית של 'קול חי' שנאסר להתראיין בה. המנכ"ל נתן גיבוי ואחרי תקופה קצרה המחרימים הבינו שזו לא הדרך והדרך הטובה היא לשתף פעולה".

לביא שיתף את המאזינים בתחושה לשוב, אף לרגעים קצרים, אל אולפני קול חי: "מאוד מרגש לשבת כאן במקום הזה. הרבה מאוד זיכרונות עולים לי כאן, טובים יותר טובים פחות. לעשות שידור באופן טבעי זה דבר מאוד מותח. לפעמים המאזינים שומעים אותך רגוע אבל מאחורי הקלעים ישנן דרמות של ממש".

מימרן, שכיהן עד לא מכבר כמנהל התוכניות ברדיו 'קול ברמה', סיפר על הלבטים מאחורי הקלעים טרם עליית התוכנית "שמונה עד עשר" בהגשת לביא. "אני זוכר את הדיונים שהיו לנו לפני שמוטי התחיל את תוכנית הבוקר, זה היה בלתי יאומן. 'מי יאזין לי בבוקר בזמן שכולם מאזינים לגלי צה"ל', השאלה הייתה איך נעביר את המאזינים אלינו".

"מוטי אלוף בלקחת שעות לא טובות ולהפוך אותן לטובות", החמיא קאהן ולדבריו הצטרף מימרן; "הוא פשוט טוב. כשיש מגיש טוב אז זה לא משנה השעה וזה באמת צריך לומר, מוטי ה-מגיש בחדשות האקטואליה במגזר ואין קשר לשעה ולתאריך'".

השניים, לביא ומימרן עברו תחנות רדיו בשנים האחרונות. האחרון סיפר על השינוי שהיה צריך לעשות בעת המעבר: "אתה עובר לתחנה אחרת ופתאום הטרמינולוגיה אחרת. פתאום ישנה רגישות אחרת לקהל המאזינים שלך. אתה לא יכול לחייב מאזינים ל'זה אני ותתרגלו אליי'".

לביא שיתף גם הוא את "סודות" המקצוע: "לא רק בין תחנה לתחנה יש שוני בין שעה לשעה. יש אייטמים שבשעה הראשונה של התוכנית לא יעלו אך בשעה השנייה כן. אני מחשב מי שומע אותי".

בהמשך הראיון סיפר לביא כי היו עסקנים חרדיים שניסו להשתלט על התחנה, מהלך שלא צלח.

האזינו לראיון המלא באדיבות 'קול חי'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר