שלושה מאסרי עולם למפקד חטיפת ורצח שלושת הנערים

בית הדין הצבאי עופר גזר שלושה מאסרי עולם על חוסאם קוואסמה בן ה-40, שהורשע בתכנון ושותפות בחטיפת ורצח הנערים - גיל-עד שער, נפתלי פרנקל ואייל יפרח הי"ד (חדשות, בארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
קוואסמה בבית הדין (צילום: גיל יוחנן - ynet)

עונש החטיפה והרצח: בית הדין הצבאי עופר גזר היום (שלישי) שלושה מאסרי עולם על חוסאם קוואסמה בן ה-40, שהורשע בתכנון ושותפות בחטיפת ורצח שלושת הנערים - גיל-עד שער, נפתלי פרנקל ואייל יפרח הי"ד.

ראש הרכב השופטים סגן אלוף מנחם ליברמן נימק החלטתו: "הנאשם רצח בצורה קרה ונוראה שלושה נערים שביקשו לחזור הביתה. חיי הנערים נגדעו באחת וחיי המשפחות השתנו ללא הכר".

"תוכניתו הזדונית לביצוע מיקוח כשלה. החטיפה הייתה כרעידת אדמה שטלטלה את האזור", כתב ראש ההרכב, "מטרת החטיפה הייתה אסטרטגית, להביא לשחרור אסירים, אך גרמה נזק אדיר לחברה".

השופט פסק כי "זו אחת מפרשיות הרצח והחטיפה החמורות ביותר, היא השפיעה רבות על המצב הביטחוני. הנאשם הביא לנזק ישיר שנגרם לחברה בכללותה ובמישור הביטחוני הביא לגל מעצרים ושינה את תמונת המצב הביטחונית. לשם השגת מטרתם הנלוזה היו מוכנים לחטוף גם נערים צעירים ופעלו בשכרות כוח. הם הוכיחו שחיי אדם שווים בעיניהם כקליפת השום".

לפי השב"כ קוואסמה עמד בראש החוליה שביצעה את הרצח, והוא הורשע בכל הסעיפים שיוחסו לו בכתב האישום - חברות בקבוצה שגרמה מוות בכוונה תחילה, פעילות עבור ארגון חמאס וסחר בציוד מלחמתי.

על פי פסק הדין, קוואסמה הודה שתכנן את הפיגוע יחד עם מרואן קוואסמה ועם עמאר אבו עיישה ומימן את הפיגוע בכ-200 אלף שקל מאחיו מחמוד, שגורש לרצועת עזה במסגרת "עסקת שליט".

עוד הוא הודה כי רכש כלי נשק לצורך ביצוע הפיגוע וסייע למרואן בקבורת גופות שלושת הנערים. בנוסף, הוא העלים ראיות מזירת הקבורה וסייע לרוצחים להימלט מכוחות הביטחון וסיפק להם מזון ושתייה.

בעבר, קוואסמה ריצה עונש מאסר של שבע שנים בכלא הישראלי בגין פעילות טרור במסגרת ארגון החמאס.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר