ריח של בית: איך לשמור על ניחוח נעים בבית • מדריך

אין כמו להיכנס לבית מריח טוב. כל האווירה הופכת לנעימה ונוחה יותר. לריחות יש השפעה עמוקה עלינו, הם יעוררו זיכרונות רדומים וכמעט תמיד יסבו את תשומת ליבנו • איך שומרים על ניחוח נעים בבית? מדריך (משפחה)

דינה פלר | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

לאיזה בית הייתם מעדיפים להיכנס: זה שיש לו ריח כבד של עשן סיגריות או בית בעל ניחוח עדין של קפה טוב ומאפים טריים? ריח טוב תורם לאווירה בבית ומשפיע על מצב הרוח של כל בני המשפחה. לעתים קרובות הריח בבית שלנו נקבע על ידי תמציות ריח בחומרי ניקוי שונים, ואלה לרוב ריחות חזקים, מלאכותיים ולא נעימים במיוחד. מספר בקבוקונים עם שמנים שונים יכולים לשנות את המצב הזה וידאגו לכם לבית עם ניחוח נעים מכל פינה שכיף להיות בו:

צמר גפן, שואב אבק וטיפות לוונדר

שואב אבק הוא מכשיר נהדר לבישום הבית. בחרו את הריח שמורגש על ידכם כריח רענן ו"נקי" ביותר, למשל הדרים או לבנדר. תטפטפו מספר טיפות של הריח הנבחר על חתיכת צמר גפן ותשאבו אותה עם שואב האבק לפני תחילת הניקיון. לאחר מכן שואב האבק יפזר את הריח הנעים הזה בכל פינה בה תשאבו את האבק. כדי לשמר את הריח הנעים, מטפטפים את אותו השמן שנבחר עבור שואב האבק גם למים בה שוטפים את הרצפה. מוסיפים למים האלה חומץ לניקיון ושטופים את הרצפה בנוזל אקולוגי וריחני שמשאיר את הבית נקי ומבושם ללא חומרים כימיים.

נטרול ריחות מטבח

במטבח יש לנו מספר מקומות שמפיצים ריחות לא רצויים. מסיבות טבעיות, פח הזבל צובר ריחות לא נעימים ומפיץ אותם. אחרי שמנקים ומיבשים אותו היטב, מניחים בתחתית פיסת בד או צמר גפן עם מספר טיפות של שמן עץ התה. המקרר הוא גם לרוב מקור להרבה ריחות לא נעימים. קחו פיסת בד גזה ותטפטפו עליה מספר טיפות של שמן לימון ושמן לבנדר. תניחו את הבד על דלת המקרר ותחליפו פעם בשבוע. 2-3 טיפות יספיקו כדי לנטרל את הריחות הלא נעימים, אך לא לפגוע בריח הטבעי של המזון. כדי להיפטר מריח לא נעים במיקרוגל לוקחים כוס מים עם 3 טיפות של שמן לימון או שמן מנטה ומחממים במשך 3 דקות.

בעיה מאוד נפוצה במטבח היא אבנית שמצטברת על משטחים רבים. חומץ סינתטי מדולל במים מוריד את האבנית בצורה יעילה ביותר. אם מוסיפים לחומץ גם טיפה או שניים של שמן אתרי מבטיחים ריח נעים ונפטרים מהחיידקים. תערובת של חומץ ושמנים אתריים עוזרת להיפטר גם מריח לא נעים שיוצא מפתח הכיור. פשוט שופכים לשם את החומץ והשמן האתרי, מחכים מספר דקות ושופכים כמות גדולה של מים רותחים. השיטה הזאת מאפשרת גם לנקות את הצינור וגם להיפטר מהריח הלא נעים שיוצא ממנו.

בישום הבגדים

אין צורך גם להסתפק בריח מלאכותי של מרכך כביסה על הבגדים. יש שתי שיטות דומות לבשם את הבגדים. לקוחים פיסת בד רך ומטפטפים עליו כל שמן אהוב: ורדים, מנטה, אקליפטוס, או כל ריח אהוב אחר. את הבד מכניסים למייבש יחד עם הכביסה. במידה ולא משתמשים במייבש, ניתן להוסיף 3 טיפות של ריח אהוב למים המיועדים למגהץ.

ריח טוב מעלה את ערך הדירה

לא במקרה בעלוני המלצות למוכרי הדירות ממליצים לדאוג לריח נעים בבית. לפני בוא הקונים הפוטנציאליים או האורחים, אפיית העוגה או בישול קפה עם וניל וקינמון מסוגלים להעלות את ערך הדירה. ואם אין זמן לאפות? פשוט מבשלים על אש קטנה משקה נעים שמכיל קפה, שוקולד, קינמון או וניל. וגם אם לא מוכרים את הדירה, המשקה הזה יכול לשמח את הלב ואת האף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר