סאגת קבורת הנרצחים: משרד הדתות ישלם על הקברים

אחרי לא מעט ביקורת שנמתחה כנגד העוסקים בקבורת ארבעת הנרצחים בפיגוע במרכול 'היפר כשר' בפריז, השר לשירותי דת נפתלי בנט, הודיע כי המשרד ישלם על הקבורה (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: Amit Shabi/POOL)

אחרי לא מעט ביקורת שנמתחה כנגד העוסקים במלאכת קבורת ארבעת הנרצחים בפיגוע במרכול היהודי "היפר-כשר" בפריז, השר לשירותי דת נפתלי בנט, הודיע כי משפחותיהם לא ישלמו על קבורתם.

מהמשרד לשירותי דת נמסר ל"כיכר השבת" כי "המשרד לשירותי דת יממן את כל עלויות הקבורה של הנרצחים בפריז".

החלטתו של השר בנט מגיעה לאחר ביקורת שנמתחה בין היתר על ידי ארגון זק"א שהובאה ב"כיכר השבת", זאת לאחר שחברות קדישא ועסקנים דרשו עשרות אלפי שקלים עבור קבורתם.

הסיפור המקומם החל כאשר משפחות הנרצחים פנו לראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו בתחינה כי יקיריהם ייטמנו בבית קברות בישראל, ראש הממשלה נענה לבקשתם והחליט על הלוויה ממלכתית.

אלא שמרגע החלטתו החל כאמור הקרב הגדול. תחילה נקבע כי ארבעתם ייטמנו בחלקה תימנית בהר הזיתים הסמוכה לאזורים מסוכנים מבחינה ביטחונית. יו"ר זק"א שגילה זאת הזדעק והפנה את תשומת ליבם של אנשי משרד ראש הממשלה.

שרת התרבות לימור לבנת מתחה ביקורת על הודעת החברה קדישא, ולפיה כל משפחה תיאלץ לשלם 50,000 שקלים עבור הקבורה והקבר. לטענתה מדובר בהפרת הסכם מולה כיושבת ראש ועדת השרים לטקסים, ולפיו אסור לגבות כסף עבור הקברים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר