פייסבוק הסירה את "סטטוסים מצייצים"

עמוד הפייסבוק "סטטוסים מצייצים", מהעמודים הפופולריים ביותר בארץ, הוסר מפייסבוק, זאת על רקע החשיפה כי העמוד פרסם פוסטים בתשלום בניגוד לתקנון פייסבוק. פייסבוק: "נהלי העמוד יעברו הכשרה לפני שהעמוד יחזור לרשת החברתית (דיגיטל, ברשת)

חיים אבני | כיכר השבת |
סטטוסים מצייצים (צילום מסך, מתוך פייסבוק)

עמוד הפייסבוק "סטטוסים מצייצים", מהפופולריים ביותר בארץ עם כ-700 אלף לייקים, הוסר הבוקר (שישי) מפייסבוק.

העמוד הוסר על רקע החשיפה מלפני יומיים כי הוא פרסם פוסטים בתשלום שלא דרך מערכת הפרסום של פייסבוק, זאת בניגוד לתקנון החברה.

בפייסבוק אישרו כי הסירו את העמוד בעקבות החשיפה: "מכירת פוסטים מנוגדת לכללים של פייסבוק ולכן העמוד הוסר ומפעיליו קיבלו אזהרה". לדברי החברה, "במקרים כגון אלו מנהלי עמודים עוברים תהליך למידה של מדיניות פייסבוק לפני שפייסבוק תעלה מחדש את הדף.

"אי השלמת תהליך זה או הפרות חוזרות ונשנות של כללי פייסבוק עלולים לגרום להסרת העמוד לצמיתות".

כאמור, לפני יומיים נחשף ב"גלובס" כי מנהלי העמוד "סטטוסים מצייצים", העיתונאי לשעבר אבי לן ובת זוגתו עדי בנטוב לן, גובים תשלום עבור פרסום פוסטים, כאשר לא מצויין כי הפוסט ממומן.

על פי התחקיר, עמוד הפייסבוק מציג מחירון מסודר לפוסטים, כשמחירו של פרסום פוסט בודד ב"סטטוסים מצייצים" מגיע ל-7,500 שקלים לפני מע"מ, לעומת פרסום סרטון (שם התפוצה גבוהה יותר ח. א.) שמגיע עד ל-12,000 שקלים לפני מע"מ. בעמוד מציעים גם חבילות הכוללות מספר פרסומים במחיר מוזל יותר.

המחירון המלא כולל חבילות של שלושה פוסטים במחיר 18,750. על מנת לזכות בחמישה פוסטים ב"סטטוסים מצייצים", תידרשו לשלם 30,000 שקלים ועבור 10 פוסטים 52,000 שקלים. עבור 3 סרטונים ישלמו הלקוחות 30,000 שקלים, ועבור 5 סרטונים - 48,000 שקלים, עבור 10 סרטונים ישלם המפרסם לא פחות מ-84,000 שקלים.

על פי גורמים שצוטטו בתחקיר, חברות רבות במשק עושות שימוש בעמוד הפייסבוק הפופולרי על מנת לנגח את יריבותיהן. לעתים, מפורסם פוסט הלועג לחברה מסוימת או אפילו תוקף אותה בגלוי כשלמעשה מדובר בפוסט שממומן על ידי החברות המתחרות. את הסטטוסים כותבים לעתים קרובות אנשים מטעם העמוד, כשכעבור כמה ימים הפוסט נבחר כאילו במקרה.

מפייסבוק נמסר בתגובה לכיכר השבת: מכירת פוסטים מנוגדת לכללים של פייסבוק על כן העמוד הוסר ומפעילו קיבל אזהרה. במקרים כגון זה מנהלי עמודים עוברים תהליך הכשרה של המדיניות של פייסבוק אותו הם צריכים להשלים לפני שפייסבוק תעלה מחדש את הדף. אי השלמת תהליך זה או הפרות חוזרות ונשנות של הכללים של פייסבוק עלולים לגרום להסרת העמוד לצמיתות. אנו מעודדים את כל מנהלי הדפים ללמוד היטב את הכללים וקוראים למשתמשים בפייסבוק לדווח לנו על תוכן שהם חושבים שמפר את הכללים שלנו. זאת בכדי שנוכל לבדוק את העניין ולנקוט בפעולה מהירה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר