לאחר חשיפת התא הבלגי

חשש מפיגועים: צבא בלגיה יוצב סמוך למוסדות יהודיים

כשבוע לאחר ההתקפה בפריז ויממה לחשיפת תא הטרור בבלגיה, הודיע שר ההגנה הבלגי סטיבן ואנדפוט על הצבתם של אנשי צבא סמוך למוסדות יהודיים במדינה. "זו לא החלטה קלה, אבל היא הכרחית. הצבא יופעל כאמצעי סיוע למשטרה שעמוסה בפעילות". בסוף השבוע נעצרו מגייסים של דאעש בברלין (אקטואליה)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
כוחות ביטחון בבריסל (צילום ארכיון: shutterstock)

הטרור באירופה: מאות אנשי צבא יוצבו בסמיכות למוסדות יהודיים בבלגיה, זאת כחלק מתגבור האבטחה ביעדים העשויים להיות מותקפים על ידי ארגוני טרור. שר ההגנה של בלגיה סטיבן ואנדפוט אמר בשבת כי "זו לא הייתה החלטה קלה, אבל היא הכרחית. הצבא יופעל כאמצעי סיוע למשטרה שעמוסה בפעילות".

עוד חדשות בעולם:

כזכור, ביום חמישי האחרון, במהלך חשיפת תא טרור בורוויה שבמזרח בלגיה נהרגו שני בני אדם ואדם נוסף נפצע באורח קשה. פעילויות דומות כנגד תאי טרור התקיימו בצרפת, בריטניה, בלגיה והולנד. לקראת סוף השבוע דווח בצרפת כי עד כה נעצרו 12 בני אדם החשודים במעורבות במתקפת הטרור בשבוע שעבר.

מאחורי התא הבלגי: מנהיג מפלגה ג'יהדיסטית

כלי תקשורת בבגליה דיווחו במהלך סוף השבוע כי מאחורי התא האיסלאמי הקיצוני שנחשף ביום חמישי ולכאורה תכנן לבצע פיגועים, עומד עבד אל-חמיד עבוד, מנהיג מפלגה ג'יהדיסטית בלגית שפועלת מסוריה. הרשויות עורכות חיפושים אחר אל-חמיד, ולפי חלק מהדיווחים סוכנויות ביון גדולות מהעולם נוטלות חלק בניסיון לאתר את מנהיג התא.

מנהיג התא, בן 27 בלבד, הוא בלגי ממוצא מרוקני שהצטרף לאחרונה לדאעש. ההוראות שהעביר לחברי התא הביאו את הרשויות בבלגיה לחשוף את חבריו. בין היתר דווח, כי שיחת טלפון שהתקיימה בסמוך לחג המולד הנוצרי מתאו של אסיר בכלא לנטין, נתנה רמזים שהובילו לחברי התא.

במקביל, המאבק העולמי בטרור האיסלאמי נמשך: בברלין נעצרו בסוף השבוע שני גברים החשודים בניסיון לגייס מתנדבים לארגון דאעש. לפי החשד, הם הפיצו חומרים בנושא וכן סכומי כסף לצעירים שהתעניינו בגיוס לדאעש. גם בבריטניה נעצרה חשודה בפעילות טרור.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר