ההצטרפות ל'מועצת'

הגאון רבי ראובן אלבז בא להתייעץ עם מרן הגראי"ל

הגאון רבי ראובן אלבז, ראש מוסדות "אור החיים" ומגדולי מחזירי התשובה בדורנו, הגיע למעונו של מרן ראש הישיבה הגאון רבי אהרון לייב שטיינמן, בכדי להתייעץ עמו האם להצטרף למועצת החכמים של ש"ס ולקבל את ברכתו. בכך, מוכח שוב כוח הנהגתו של מרן הרב שטיינמן גם על הציבור הספרדי (אקטואליה)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הגאון רבי ראובן אלבז (צילום: אביר סולטן - פלאש 90)

הגאון רבי ראובן אלבז, ראש מוסדות "אור החיים" ומגדולי מחזירי התשובה בדורנו, הגיע הבוקר (שני) למעונו של מרן ראש הישיבה הגאון רבי אהרון לייב שטיינמן, ברחוב חזון איש 5 בבני ברק.

הגר"ר אלבז, שבסוף השבוע הוחלט לצרפו למועצת חכמי התורה של ש"ס, בא להתייעץ עם מרן ראש הישיבה האם לקבל על עצמו את המשימה ולהצטרף למועצת החכמים ולקבל את ברכתו.

הרב אלבז ישב בחדרו האישי של מרן ראש הישיבה במשך דקות ארוכות ושוחח עימו באריכות כאשר הוא מספר למרן הגראי"ל על העובדה שנשיא המועצת הגר"ש כהן ביקש ממנו להצטרף אך מאידך חושש לעשות זאת בשל עול הרבצת התורה והעיסוק בהחזרה בתשובה.

בבואו של הרב אלבז, חבר מועצת חכמי התורה, למעונו של מרן הרב שטיינמן מוכח שוב כוח הנהגתו של הגראי"ל אשר בהחלטותיו ובקביעותיו משפיע גם על המהלכים בציבור הספרדי.

דוגמא לכך ניתן לראות בביקור של אלי ישי במעונו בטרם פרש מש"ס ובדרמה שהתחוללה סביב בואו של מרן הרב שטיינמן לניחום אבלים אצל נשיא מועצת החכמים חכם שלום כהן.

יצוין כי לאחר שיצא ממעונו של מרן הרב שטיינמן, הגיע הרב אלבז לביקור במעונם של מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי, הגאון רבי יעקב אדלשטיין וראש ישיבת פוניבז' הגאון רבי גרשון אדלשטיין.

כזכור, בשעות הערב המאוחרות של יום חמישי הגיע נשיא מועצת החכמים הגאון רבי שלום כהן להיכל ישיבת 'אור החיים', ולאחר שיחה עם הרב אלבז הודיע בפני מאות התלמידים על מינויו כחבר במועצה.

לאחר מינויו, הרכב מועצת החכמים כולל את נשיא המועצת הגאון רבי שלום כהן, והחברים: הגאון רבי שמעון בעדני, הגאון רבי משה מאיה, הגאון רבי דוד יוסף והגאון רבי ראובן אלבז.

במוצאי שבת, הגיע הרב אלבז למסור את השיעור המקדים לשיעור השבועי של הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף בבית הכנסת "היזדים" בירושלים.

הגר"י יוסף בירך את הגר"ר אלבז וכינה אותו "גדול מחזירי התשובה בדורנו וחבר מועצת חכמי התורה". משתתפי השיעור מחאו כפיים ושרו לכבודו של חבר המועצה החדש.

במהלך השבועות האחרונים עסק הרב אלבז בניסיון להביא לשלום בין ההנהגה הרוחנית בציבור הספרדי. ניסיונות לנסות ולצרפו כחבר מועצת החכמים נתקלו אז בתשובות שליליות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר