פצצת זרחן התפוצצה במתחם שנלר בירושלים • תיעוד

צוותי כיבוי והצלה הוזעקו למתחם שנלר בירושלים בעקבות עשן לא מזוהה שבקע מהאדמה. לאחר בדיקה התברר כי מדובר בפצצת זרחן ישנה שהתפוצצה. תיעוד (חדשות)

קובי רוזן | כיכר השבת |
(צילום: דוברות כבאות אש ירושלים)

צוותי כיבוי והצלה הוזעקו בשעות הצהריים (שני) למתחם שנלר בירושלים בעקבות עשן לא מזוהה שבקע מהאדמה. לאחר בדיקה התברר כי העשן התיימר בעקבות פצצת זרחן ישנה שהתפוצצה.

צוותי ההצלה בודדו את האזור ופועלים לטיפול בחומר. כוחות החירום הורו לדיירים שמתגוררים ברדיוס של מאה מטרים מהמתחם להסתגר בבתיהם. לטענת הכבאים, מספר עובדים חשו ברע.

רס"ר שלומי הרוש מפקד צוות באירוע, סיפר על השתלשלות האירוע: "יחידת החומ"ס והניטור שאני חבר בה הוקפצה למתחם שנלר בעקבות קריאה על פועלים שחשים ברע לאחר ששאפו עשן שבוקע מהאדמה. הגענו למקום ובבדיקה על ידי גלאים מתקדמים התברר לנו שמדובר בחומר מסוג זרחן לבן שמקורו ככל הנראה בפצצה ישנה שהתפוצצה בשטח".

"לאחר הבדיקות וכדי למנוע פגיעה אפשרית באוכלוסיה שגרה בסמוך. ביצענו בידוד והורינו על הסתגרות בבתים ברדיוס של 100 מטר וכ-200 מטר בכיוון הרוח (מערב) במקביל באמצעות כלי צמ"ה כיסינו את האזור הנגוע בכמויות גדולות של אדמה וכעת הורדנו את ריכוזי החומר לרמה נמוכה מאוד", הוסיף.

בתום הערכת מצב על ידי ראש ענף הערכת סיכונים בכבאות והצלה ירושלים, להב דוד סקלי ומשטרת ישראל בדבר חזרה לשגרה של האוכלוסייה במקום, הוחלט על הפסקת ההסתגרות של האוכלוסייה.

עוד הוחלט כי מוקד דליפת הזרחן יישאר סגור בימים הקרובים ובכל כמה שעות יתבצע ניטור על ידי יחידת הניטור של כבאות אש ירושלים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר