הרכבים המסתוריים של אפל מסעירים את עמק הסיליקון

בימים האחרונים נצפו בעמק הסיליקון רכבים מסתוריים עם מצלמות מתקדמות המותקנות על גגם. לאחר בדיקה קצרה התברר כי לפחות אחד מהרכבים רשום על שמה של ענקית הטכנולוגיה אפל שככל הנראה מפתחת שירות שיתחרה ב-Google view (דיגיטל)

חיים אבני | כיכר השבת |
(צילום: מתוך יוטיוב)

אפל תתחרה ב-Google view? בימים האחרונים החלו תושבים בעמק הסיליקון שבסן פרנסיסקו, קליפורניה, להבחין בכלי רכב מסתוריים הסובבים בחוצות כשעל גגות המכוניות מותקנות מערכות צילום ייחודיות. התושבים אמנם רגילים לראות את כלי הרכב של גוגל סובבים באזור ומצלמים את הרחובות לצורך שירות Google view שמאפשר סיורים וירטואליים ברחובות הערים, אך בניגוד לכלי הרכב של גוגל, כלי הרכב המסתוריים אינם מסומנים.

לאחר בדיקה קצרה, גילו תושבים כי לפחות אחד מכלי הרכב, שהנם כולם מסוג דודג', רשום על שמה של ענקית הטכנולוגיה אפל. מה שמעלה את הסברה שחברת הטכנולוגיה שוקדת על פרויקט חדש ומסקרן.

על פי הערכות שונות, אפל מתכננת להתחרות בשירות Google view של המתחרה הגדולה גוגל, זאת לאחר שלפני כשנתיים החלה להתחרות בשירות המפות הפופולרי של גוגל, ולצורך כך שינתה את יישום המפות המשתמש כברירת מחדל במכשירי האייפון שלה מגוגל מפות לשירותי המפה של אפל עצמה.

שירות מפות או רכב אוטונומי

(claycord.com)

במקביל, ישנם פרשנים המעריכים כי באפל מתכוונים להתחרות דווקא בפרויקט הדגל של גוגל, המכונית האוטונומית. על פי מומחים שונים כמות המצלמות והזווית בה הם מצלמים, יחד עם העובדה כי הרכבים צוידו בחיישנים שונים בעיקר בגלגלי הרכב, ייתכן כי הדבר נועד על מנת לפתח כלי רכב אוטונומי שיוכל לייתר את הנהג.

לאחרונה פרסמה גוגל כי מהנדסי החברה פועלים זה מכבר על פיתוח מערכת הפעלה לרכב, מבית מערכות ההפעלה אנדרואיד. החברה גם פרסמה לאחרונה תמונות ראשונות מהרכב האוטונמי המסקרן שלה. כך שאם באפל אכן עובדים על פיתוח שכזה, בגוגל כבר מקדימים אותם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר