נתן זהבי תקף את ישראל אייכלר; בג"ץ הותיר את הקנס על כנו

שנתיים אחרי הסערה שעורר השדרן נתן זהבי, כשדיבר בגנותו של חבר הכנסת ישראל אייכלר, בית המשפט העליון דחה היום את עתירתו נגד הקנס שקיבל וקבע כי זו "שפת ביבים" (מדיה)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
ישראל אייכלר ונתן זהבי (צילומים: פלאש 90)

שנתיים אחרי הסערה שעורר השדרן נתן זהבי בתוכניתו "זהבי עצבני" ברדיו ללא הפסקה, כשדיבר בגנותו של חבר הכנסת ישראל אייכלר, בית המשפט העליון דחה היום (חמישי) את עתירתו נגד הקנס שהוטל עליו.

אייכלר אמר אז כי "מת אחד משונאי היהדות, שהצהיר על עצמו שהוא רוצה להיות חסר דת, שנישא לנוכריה, ואמר שכשהוא אומר שפוך חמתך על הגויים בליל הסדר זה הילדים שלו כי הם גויים, וכשהוא מת שרת התרבות שמייצגת את הליכוד המסורתי, שהבוחרים שלו כולם יהודים מאמינים או רובם, באה ומספידה את ההפסד הגדול ששונא היהודים הזה מת. זה לא יאומן כי יסופר, זאת התרבות היהודית?".

זהבי, הגיב לדבריו של אייכלר ואמר: "יורם קניוק לעומת אפס שכמוך הוא אדם ענק, הוא נפיל, אתה גמד תרבותי, יצור חסר חוט שידרה, אוכל חינם, מנוול, עוכר ישראל, למה שלא תיסע לכל הרוחות לאמריקה ותהיה שם, ולך מאיתנו".

זהבי המשיך לגדף את אייכלר ואמר: "איפה היו כל חברי הכנסת כשהאייכלר הזה פתח את הפה המזוהם שלו ולכלך וניאץ וטינף? אחרי שתמות אייכלר, מה יישאר ממך, איזה חותם תשאיר על התרבות הישראלית?... כלום".

בתגובה לכך הרשות השניה קנסה אותו ואת הרדיו בעשרות אלפי שקלים, אולם התחנה סירבה לקבל את הקנס שהוטל עליה ועתרה לבג"צ אך השופטים טענו כי עתירה זו היא הדוגמה הרעה ביותר ל"שפת ביבים" שאינה יכולה להיכלל ב"חופש הביטוי".

בג"צ השאיר את הקנס במקומו וזהבי חוייב לשלם את הקנס לרשות השניה.

ח"כ אייכלר לא הופיע בדיון מאחר ואינו צד בויכוח המשפטי על גבולות "שפת הביבים" בין תחנת הרדיו לבין הרשות השניה המפקחת עליהם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר