העליון ידון ביום שלישי בפסילת ברוך מרזל וחנין זועבי

בית המשפט העליון ידון ביום שלישי הקרוב בפסילתם של ח"כ חנין זועבי וברוך מרזל על ידי ועדת הבחירות המרכזית. מרזל: "החלטה חסרת בסיס של רוב שמאלני" (בחירות 2015)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
מרזל ובן גביר בוועדת הבחירות השבוע (הדס פרוש - פלאש90)

אחרי החלטת ועדת הבחירות המרכזית לפסול את איש הימין ומתמודד מספר 4 במפלגת 'יחד' ברוך מרזל וחברת הכנסת חנין זועבי מהתמודדות לכנסת בבחירות הקרובות, יתקיים דיון בבית המשפט העליון בסוגיה.

הדיון יתקיים בשעות הבוקר ביום שלישי הקרוב, בפני הרכב מורחב של תשעה שופטים. ברוך מרזל ייוצג על ידי עו"ד איתמר בן גביר וחברת הכנסת חנין זועבי תיוצג על ידי עורך דין של המפלגה הערבית המאוחדת.

הצדדים ינסו לשכנע את השופטים כי מוטב שלא לפסול אותם מהתמודדות וזאת משום שבמידה ואלו לא יקבלו את העתירה, הדמוקרטיה עלולה להיפגע. זועבי תטען כי הכנסת לא יכולה לסתום את פיותיהם של איש - גם אם אם אינן נוחות לשמיעה.

בפני שופטי בית המשפט העליון תעמוד פסיקתם בבחירות הקודמות שהתקיימו ב-2013, אז פסלה ועדת הבחירות המרכזית את זועבי, אולם בית המשפט העליון הפך את ההחלטה.

(אלי ישי מגיב לפסילת מרזל. כיכרTV)

מרזל מסר: "אני ואנשי הצוות שלי נערכים לדיון בבית המשפט העליון בבקשה לבטל החלטה של רוב שמאלני שהעובדות כלל לא עניינו אותו והחליט החלטה חסרת בסיס משפטי. אני מקווה שבימ"ש יפעל רק לפי ההלכות המשפטיות ואם כך יהיה אני מעריך שאכהן כחבר כנסת".

"העובדה שצעקתי על מוחמד בארכה ודב חנין לא אמורה הייתה לגרום לפסילתי ומדהים שמי שאישר את אחמד טיבי וזאחלקה פסל אותי".

בהתייחסו לשאלה אם יתמוך באלי ישי גם במקרה שיפסל אמר מרזל: "אינני עוסק בשאלות תיאורטיות מה יהיה אם וכאשר. עוצמה יהודת היא מפלגה המונהגת על ידי רבנים וחברי הנהלה שידונו בבוא העת על כל סוגיה".

מרזל הוסיף: "השילוב והעבודה המשותפת בתנועת יחד הוא שילוב מנצח ומאמין שבבחירות הקרובות נכניס שמונה חברי כנסת הנאמנים לעם ישראל וארץ ישראל והכל לפי תורת ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר