אנחת רווחה ב'יחד'

השופטים קבעו: ברוך מרזל וחנין זועבי יתמודדו לכנסת

ברוב של שמונה שופטים נגד השופט אליקים רובינשטיין, קבע בית המשפט העליון כי מועמד מפלגת "יחד" ברוך מרזל וח"כ חנין זועבי יוכלו להתמודד בבחירות לכנסת ה-20. בכך, הפך בית המשפט את החלטתה של ועדת הבחירות המרכזית בראשות השופט ג'ובראן שפסלה את התמודדות השניים לכנסת (בחירות 2015)

ישי כהן | כיכר השבת |
יתמודד. ברוך מרזל, אתמול (צילום: שלומי כהן, כיכר השבת)

בחירות 2015: בית המשפט העליון קבע היום (רביעי) כי פעיל הימין ברוך מרזל יוכל להתמודד בבחירות לכנסת ה-20, כך גם חברת הכנסת חנין זועבי.

מרזל מתמודד מטעם מפלגת 'עוצמה יהודית' בתוך תנועת 'יחד' בראשות ח"כ אלי ישי והוא מוצב במקום הרביעי, והריאלי על פי הסקרים.

ברוב של שמונה שופטים מול מתנגד אחד קבלו השופטים את הערעור שהגישו מרזל וזועבי, בית המשפט הפך את החלטת ועדת הבחירות וקבע כי השניים יוכלו להתמודד לכנסת.

כזכור, בשבוע שעבר, בתום דיון סוער - החליטו חברי ועדת הבחירות המרכזית ברוב של 27 חברים לעומת שישה מתנגדים בלבד, לפסול את חנין זועבי מהתמודדות לכנסת הבאה.

לאחר מכן נערך דיון נוסף בו הוחלט ברוב של קול אחד - 17 תומכים מול 16 מתנגדים, לפסול את פעיל הימין ברוך מרזל מהתמודדות לכנסת הבאה במסגרת מפלגת 'יחד' של אלי ישי.

יצוין כי גם היועץ המשפטי לממשלה עו"ד יהודה ויינשטיין הביעה התנגדות לפסילת השניים ואמר כי "פסילה של מועמד היא חריג שבחריגים וצריכה להיעשות רק במקרים שבהם הדמוקרטיה נעדרת כלים אחרים להתמודד עם המועמד או הרשימה".

יו"ר 'יח"ד' ח"כ אלי ישי מסר: "אני שמח על כך שברוך מרזל נשאר יחד איתנו במפלגה. בשבועיים האחרונים, למדתי להכיר את איכותו הנדירה של ברוך, שכשמו כן הוא ברכה לציבוריות הישראלית. אני מאוד שמח על ריצתנו המשותפת, ויחד נעשה דברים גדולים למען התורה, העם והארץ. לצערי, בג"ץ לא קיבל את רצון העם ורוב חברי ועדת הבחירות לפסול את זועבי מלשוב לכנסת ישראל. מזעזעת אותי העובדה שבכנסת העשרים תכהן מי שפגעה בחיילי צה"ל במהלך המשט במרמרה, ומפרה הריבונות הישראלית יום-יום ושעה-שעה".

ח"כ יוני שטבון, המקום השני ברשימה: "מברך על החלטת הבג"ץ באשר למרזל, נעשה כאן צדק גדול. יש מקום לכל קול בפרלמנט, ובלבד שמכיר במדינת ישראל ומכבד ריבונותה. מרזל לא רק מכיר ומכבד, הוא אוהב ישראל - הארץ, העם והמדינה. ללא ספק, יש לו מקום בכנסת ואני שמח שבבג"ץ הבינו זאת. באשר לזועבי, נעשתה כאן טעות של בכייה לדורות. אי אפשר להשוות בין מרזל אוהב ישראל, לזועבי אויבת ישראל. מי שמעדיפה את החמאס, שתלך לחמאס. אני מקווה שבעתיד יבואו שופטים שיעשו צדק היסטורי וישלחו את זועבי מחוץ לכנסת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר