השיא - הלילה

הסופה כאן: שלג קל בבירה, הכבישים נפתחו • שידור חי

לאחר שאזור הצפון נצבע בלבן בוהק, פתיתים ראשונים של שלג החלו לרדת גם באזור י-ם ובגוש עציון. העירייה הציבה מאות מפלסות שלג וכלים כבדים בכדי לפלס את השלג שצפוי להגיע לגובה של עשרות ס"מ. ביום שישי לא ייערכו לימודים בירושלים. המשטרה סגרה את הכבישים לבירה לזמן קצר. כל הפרטים (בארץ)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
(צילום ארכיון: פלאש 90)

לאחר שאזור הצפון נצבע בלבן הבוהק של השלג ומאות אלפי תושבי בירת ישראל המתינו בקוצר רוח לשלג שצפוי לרדת בעיר בשעות הקרובות (חמישי), בשעה האחרונה החלו פתיתים ראשונים של שלג לרדת באזור ירושלים ובגוש עציון.

בעקבות סכנת החלקה בכבישים, הכניסות לירושלים נסגרו לתנועה למשך כשעה ממחלף לטרון בכביש מספר 1 ומצומת מכבים רעות בכביש 443. גם בגוש עציון ישנם כבישים החסומים בגלל השלג. בשעה זו הכבישים פתוחים.

עיריית ירושלים הציבה בכוננות מאות מפלסות שלג וכלים כבדים בכדי לפלס את השלג, שצפוי להגיע לגובה עשרות סנטימטרים, כך על פי התחזיות. הצירים המובילים לבירה צפויים להיחסם בשעות הקרובות על ידי המשטרה, שם ממליצים לנהגים שלא לצאת אל הכבישים שלא לצורך.

צפו בשידור חי:

(צילום: עיריית ירושלים)

במקביל, גשמים כבדים יורדים משעות הלילה בכל רחבי הארץ. הגשמים מלווים ברוחות עזות וקיים חשש לשיטפונות בנחלים והצפות באזורים רבים בארץ.

מהמשטרה נמסר כי "בשעה זו פרוסים אלפי שוטרים ומתנדבים של אגף התנועה בכבישים ברחבי הארץ, על מנת לסייע לנהגים ככל שניתן. הם פועלים במזג האוויר הסוער וערוכים לכל תרחיש, אנא הישמעו להוראות ולהנחיות שלהם, על מנת שנעבור את הסערה בשלום.

(חטיבת דובר המשטרה)

"עקב החמרה במזג האוויר, ערפל כבד וממטרי ברד כבדים, יחל דילול של תנועת כלי הרכב בכבישים. אנו שבים ומבקשים מציבור הנהגים להימנע עד כמה שאפשר מלנסוע לירושלים. לתשומת לבכם, בהתאם להחמרה במזג האוויר ואם תהיה סכנה ממשית לנסיעה, הכבישים ייחסמו לתנועה".

"הכבישים הבאים בצפון נחסמו לתנועה לשני הכיוונים בשל השלג: כביש 99 מצומת סער למג'דל שאמס, כביש 91 מצומת השריון לעין זיון, כביש 98 מרמת מגשימים לאלוני הבשן וכביש 978 צומת ווסט. כמו כן, נחסם כביש 90 באזור עין בוקק לשני הכיוונים.

"בכל שאלה בנוגע למזג האוויר, ניתן לפנות למוקד המידע שמספרו 110. משעות הבוקר ועד כה התקבלו במוקד 17,550 פניות".

ראש הממשלה בנימין נתניהו השתתף בצהריים בישיבת היערכות לקראת הסערה הצפויה במזג האוויר - שזכתה לכינוי "סופת שלגים - פתיתים לבנים 3", שהתקיימה במפקדת מג"ב בלוד, יחד עם השר לביטחון פנים, המפכ"ל ניצב כבאות ראשית, ועוד.

נתניהו אמר: "ההנחיה היא קודם כל להציל חיים, לפני כל דבר אחר. למנוע אבדות בנפש. ההנחיה השנייה היא לשמור על צירים פתוחים רבים ככל האפשר. הנחייה שלישית היא לדאוג, כמיטב יכולתנו, לאספקת שירותי חשמל סדירה", הוסיף.

גם במד"א נערכים: שרות אמבולנסים של מד"א בעלי הנעה קדמית הועמדו בכוננות, ועל גלגלי האמבולנסים הורכבו שרשראות, בנוסף יצטרפו למערך 125 ג'יפים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר