הפילוג הליטאי

"הפלג" בקמפיין נגד 'דגל התורה': "די לשנאת חינם"

בצל הקמפיין המדשדש של 'יהדות התורה', יוצאים בפלג הירושלמי בקמפיין בריכוזים החרדיים משלהם נגד הצבעה ל'יהדות התורה' • בקמפיין פראודיה על מסע הפרסום של המפלגה, תחת הכותרת "לא עוד", קובלים המוחים נגד "שנאת חינם, פגיעה בישיבות, הרס התורה ופגיעה בילדינו" (חדשות, חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
מודעות הקמפיין (צילום: באדיבות המצלם)

בעוד קמפיין יהדות התורה מדשדש יחסית, יוצאים בפלג הירושלמי בקמפיין תגובה זאת כפראודיה על מסע הפרסום המקורי כשהמסר המרכזי הינו להסביר לציבור תומכיהם מדוע אין להצביע למפלגת יהדות התורה.

בריכוזי הערים החרדיות הודבקו הבוקר (ראשון) מודעות תעמולה המזכירות את מודעות תנועת ג' בהן נכתב: "הריסת ישיבות? עד מתי. לא עוד! די לשנאת החינם ולביזיון התורה", כאשר בכרוז מצוטטות שתי כתבות המספרות על המחלוקת בישיבת כנסת יצחק חדרה.

במודעה נוספת נכתב: "פגיעה בילדינו ,לא עוד", כאשר בכרזה מצוטטת ידיעה מ"כיכר השבת" בה נכתב נאומו של אחד מהרבנים בעצרת מחאה בבני ברק שסיפר כי רב'ה בחיידר שאל ילד קטן: "מה שלומך עציצון?".

בחלק מהמודעות אף מתפרסמות הרשימות השחורות אותן הפיצו אנשי "הוועד למען כבוד רבותינו" שהפיץ במהלך השנה האחרונה רשימות של מוסדות לימוד וישיבות בהם מכהנים ראשי ישיבות ור"מים המזוהים עם תנועת בני תורה תוך קריאה להחרימם.

גורמים שאינם רשמיים אומרים ל"כיכר השבת" כי הקמפיין הינו ספונטני ונועד להבהיר את המסר כי לא ייתכן שציבור גדול המזוהה עם "בני תורה" יגיש את הלחי השנייה ויצביע לדגל התורה.

"קדנציה שלימה התעלמו מאיתנו, פגעו בנו, ירקו עלינו. אין סיבה שנבוא להצביע. בשבילנו, עסקני דגל אשמים לא פחות מגורמים במפלגות החילוניות. בסופו של דבר מי שהתנכל לילדינו ומי שניסה לסגור ישיבות זה הם ולא יאיר לפיד ועל כך הכעס הגדול", הם מסבירים.

לדבריהם: "פגעו בחזנים ופיטרו אותם ממשרתם בה שימשו עשרות שנים, הדירו אותנו מעליות לתורה ועכשיו יבקשו שנצביע ג'? זה לא יקרה ולכן הקמפיין יצא לדרך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר