טרור בירושלים

ניר ברקת ביקר את הפצוע: 'שמת עליי מעיל כששכבתי'

ראש עיריית ירושלים ניר ברקת שהשתלט אמש על המחבל הדוקר, ביקר את הפצוע אברהם גולדשמיט, שהודה לו מקרב לב • "שמת עליי מעיל כששכבתי", סיפר הפצוע לברקת שהגיב: "כששכבת על הקרח היה קר" • הבוקר, ימסרו ברקת ורה"מ בנימין נתניהו הצהרה מששותפת בה ברקת יביע תמיכה בנתניהו בבחירות (ארץ)

ברקת אצל גולדשמיט (צילום: אלכס קולומויסקי. באדיבות "ידיעות אחרונות")

סמוך לחצות הלילה אמש (ראשון) הגיע ראש עיריית ירושלים ניר ברקת לבית החולים "שערי צדק" בבירה לבקר את האברך אברהם גולדשמיט בן ה-27 שנדקר בידי מחבל ערבי בכיכר צה"ל בירושלים.

"אני רוצה להודות לך מכל הלב. זה היה מעשה אנושי מה שעשית", אמר גולדשמיט הפצוע לראש העיר ברקת ולא הפסיק להודות לו תוך שהוא לוחץ את ידיו.

גולדשמיט סיפר כי הוא צעק "דקירה, מי שיש לו נשק שיעזור", ואמר לברקת: "כל הכבוד לך". ברקת השיב וסיפר כי "בהתחלה לא הבנו שזה פיגוע ופתאום כשהלכנו ראינו אותו עם סכין ביד".

"המעשה האנושי שעשית בשבילי", אמר גולדשמיט לברקת, "היה דווקא אחר, שמת עליי מעיל כששכבתי".

"כששכבת על הקרח היה קר", השיב ברקת.

בסיום הביקור, אמר גולדשמיט לברקת: "בעזרת השם אני אהיה הנפגע האחרון מפיגועים בירושלים. אנשים יבינו מי השונאים שלנו ומי בעדנו ויעשו מה שצריך לעשות".

הבוקר, חל שיפור במצבו של גולדשמיט. מבית החולים 'שערי צדק' נמסר כי בדיקות ההדמיה לא הדגימו פגיעה באיברים פנימיים וגולדשמיט ישוחרר כנראה במהלך היום.

צפו: הדקירה וההשתלטות של ברקת על המחבל

גולדשמיט, אב לארבעה ילדים, הגדול בן 6.5 והקטנה בת ארבעה חודשים בלבד, יצא מהרובע היהודי לכיוון מרכז העיר כשלפתע הגיח מוחמד סעיד אבו-אצבע, בן 18 ממחנה הפליטים בית זית, ודקר אותו. גולדשמיט הדף את המחבל עם שקית הטלית והתפילין שהייתה ברשותו.

ברקת שחלף בסמוך עם מאבטחו האישי וצוות עוזריו, הבחינו בהתרחשות חריגה ומיהרו לאירוע, כאשר ברקת היה הראשון שזינק על המחבל והכריע אותו יחד עם מאבטחו ובכך למעשה מנעו ממנו להמשיך לדקור עוברים ושבים.

אמש, שוחח ראש הממשלה בנימין נתניהו עם ראש העיר ירושלים ניר ברקת, שיבח אותו ואת מאבטחו על הפעולה הנחושה נגד המחבל שביצע את פיגוע הדקירה בירושלים, ואיחל החלמה לפצוע בפיגוע.

הבוקר, ימסרו השניים הצהרה משותפת, באתר 'וואלה' דווח כי כפי הנראה ברקת צפוי להביע במהלך ההצהרה תמיכה בראש הממשלה בנימין נתניהו בבחירות ולציין כי נתניהו היחיד שיכול לשמור על ביטחון העיר.

לפי הדיווח, בשבועות האחרונים הופעלו לחצים רבים עלב רקת להביע תמיכה בנתניהו, בין היתר באמצעות יו"ר סיעת הליכוד ח"כ זאב אלקין. במקביל, נבדקת האפשרות המשפטית שברקת יכהן כשר לענייני ירושלים ללא שכר.

יצוין כי בבחירות ב-2013 ברקת תמך בנתניהו ואיחל לו שינהיג את ישראל קדנציה נוספת, ואילו בבחירות לעיריית ירושלים, נתניהו נמנע מלהביע תמיכה במועמד הליכוד משה ליאון מה שהתפרש כתמיכה שלו ברקת.

ניר חפץ, ראש מטה ההסברה של הליכוד, מסר ל'וואלה' בתגובה: "אני לא מאשר ולא מכחיש".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר