עומס חריג בבתי החולים; המיון ב'שיבא' קרס

ביממה האחרונה נרשם עומס רב וחריג בחדרי המיון בבתי החולים שגרם לתורים ארוכים שנמשכו לעתים שעות ארוכות. ב'שיבא' אף ביקשו שלא להפנות אליהם חולים (בריאות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
העומס בכניסה ל'שיבא' (צילום: מתוך Ynet)

הבאים לבתי החולים ברחבי הארץ גילו ביממה האחרונה עומס רב וחריג בחדרי המיון שגרם לתורים ארוכים שנמשכו לעתים שעות ארוכות.

גל הפניות של חולים אל בתי החולים רק הולך ומתגבר עד כדי כך שהמיון בבית החולים 'שיבא' בתל השומר קרס ובשל כך הוחלט בהנהלה לבקש מארגון מד"א וארגוני רפואה נוספים שלא להפנות אליהם חולים.

ההוראה הגיעה לאחר שמחוץ לבית החולים המתינו זמן רב לא מעט אמבולנסים כשברכביהם חולים. כמו כן שורת אלונקות עמדו בתור כדי להיכנס לחדר המיון. בשל כך הוחלט שלא לקבל חולים במשך שעתיים וזאת לאחר קבלת אישור ממשרד הבריאות.

מנהל המרכז הרפואי בתל השומר תיאר את המצב: "אנחנו לא עומדים בלחץ ובעומס מכל הבחינות. כל תורנות זה כמו קרב מרובה נפגעים. לדאבוני, כל העיניים נשואות לוושינגטון ולא למיון בשיבא. אני מניח שעד שלא תהיה ממשלה עם שר בריאות, התמונה לא תשתנה, וגם אז זה לא עניין של חודש או חודשיים".

במקביל העומס התפרס גם לשאר בתי החולים ברחבי הארץ. כך לדוגמה, בהדסה עין כרם בירושלים עמד העומס בחדרי המיון על 197 אחוזים. בבית החולים מאיר בכפר סבא 140 אחוזים. בבית החולים ברזילי באשקלון דווח על עומס חריג במיוחד, עשרות חולים על 18 מיטות אשפוז.

כמו כן בבית החולים לניאדו בנתניה עמד העומס החריג על 150 אחוז ואילו בזיו בצפת עמד העומס על 127 אחוז.

בכירים בבתי החולים אומרים הבוקר כי אם לא יחול שינוי דרמטי, מגמת העומסים תלך ותחריף עד כדי קריסה מוחלטת בבתי החולים כולם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר