מאיר דגן בעצרת בתל אביב:

"אויבים לא מפחידים אותי, אני חושש מההנהגה שלנו"

ראש המוסד לשעבר אלוף במיל' מאיר דגן נאם בעצרת הענק לשינוי השלטון ואמר כשדמעות בעיניו: "אויבים אינם מפחידים אותי. אני חושש מההנהגה שלנו, מהיעדר חזון". פנה לצעירים: "תיאבקו בכל מי שאומר שאין לו כוח להצביע". פעילים במרצ ל"כיכר השבת": "נחליף את ביבי, גם בעזרת החרדים" (חדשות, בחירות 2015)

(צילום: מוטי קמחי - Ynet)

ראש המוסד לשעבר האלוף במיל' מאיר דגן, נשא הערב (מוצאי שבת) נאום נרגש בפני רבבות בני אדם שהשתתפו בעצרת "ישראל רוצה שינוי" בכיכר רבין בתל אביב, וקרא לאזרחי ישראל לבחור בדרך חדשה.

פעילי מרצ שהגיעו להפגנה בכיכר, אמרו בשיחה עם "כיכר השבת" כי החרדים יכולים לתרום גם הם להחלפת שלטונו של נתניהו: "ביחד נחליף אותו, אף אחד לא רוצה לכפות שום דבר על אף אחד". אחד הפעילים הוסיף והביע תקווה כי ב-17 למרץ "בעזרת השם נתניהו לא יהיה בשלטון".

לפי ההערכות, בעצרת השתפפו מעל 50 אלף בני אדם, שהגיעו לכיכר רבין מאזורים שונים בארץ. ב"הליכוד" טענו כי מדובר ב"קמפיין מתוזמר וממומן של השמאל".

בעד חיבור עם החרדים (צילום: ישראל כהן)

מאיר דגן: מדבר כחייל של המדינה

"מי שמכיר אותי יודע שזו איננה הבמה שלי. אני לא איש של נאומים. אבל נראה לי שהטיעונים שלי מספיק משכנעים. אני לא שייך לאף מפלגה, אני מדבר כחייל שמבקש לעשות את כל הדרוש והאפשרי למען המדינה שעבור ביטחונה הקדשתי 45 שנים מחיי. אין לי שאיפות אחרות" אמר דגן בנאומו.

"אני מבוגרי מלחמת יום הכיפורים, במהלכה היו רגעים שחשבתי שאנחנו בדרך להפסד גורלי. ידענו שאם האויב יבקיע, לא יהיה מאחורינו מישהו שיציל אותנו. את זה חשבתי שאם אז לא יצליחו להשמיד אותנו כנראה שלא יצליחו בזה אף פעם. אני מאמין בזה גם היום. ישראל היא מדינה שמוקפת אויבים. אויבים אינם מפחידים אותי. אני חושש מההנהגה שלנו".

"אני חושש מהיעדר חזון, מאובדן דרך, אובדן הנחישות ואובדן הדוגמה האישית. אני חושש מהססנות והקיפאון. אני מפחד מעל הכל ממשבר של מנהיגות. המשבר שאנו חווים היום הוא החמור ביותר שאני זוכר מאז הקמת המדינה. שש שנים ברציפות מכהן בנימין נתניהו כראש הממשלה. שש שנים שבהן ישראל לא היתה תקועה יותר מאשר הפעם הזו. שש שנים שבהם הוא לא הוביל מהלך אמיתי אחד לשינוי פני האיזור או ליצירתו של עתיד טוב יותר".

"במשמרת שלו ניהלה ישראל את המערכה הארוכה ביותר מאז מלחמת השחרור, שהכניסה את העורף תחת אש" אמר דגן. "במשך קיץ שלם ישבו אזרחי מדינת ישראל במקלטים בזמן שנורים לעברם אלפי רקטות. שילמנו מחיר דמים כבד. המערכה שהסתיימה באפס. אפס הרתעה ואפס הישגים מדיניים".

ההמונים בעצרת (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

דגן הוסיף ואמר: "מערכת הבריאות קורסת. משבר הדיור הגיע לשיא. הפערים בחברה ממשיכים לצמוח. המרחק בין הפריפריה למרכז מעולם לא היה גדול יותר. אחד מכל שלושה ילדים עני. 40% מתושבי ישראל לא גומרים את החודש. האזרח הישראלי רואה את החידלון הזה. הוא רואה הנהגה שלא רואה אותו ולא סופרת אותו. ואין לו אלא לשאול לאן אתה הולך, אדוני ראש הממשלה?"

"למה לך להיות אחראי לגורלנו אם אתה כל כך מפחד לקחת אחריות? בשביל מה מבקש אדם את ההנהגה אם הוא לא רוצה להנהיג? איך קרה שהמדינה הזו, החזקה פי כמה מכלל מדינות האזור, לא מסוגלת לבצע מהלך אסטרטגי שישפר את מצבנו? התשובה היא פשוטה: יש לנו מנהיג שנלחם רק במערכה אחת - המלחמה לשרידותו, להישרדות הפוליטית של עצמו. בשם המלחמה הזו הוא מדרדר אותנו למדינה דו לאומית ולסופו של החלום הציוני".

"אני לא רוצה מדינה דו-לאומית. אני לא רוצה מדינת אפרטהייד..." קרא דגן מול ההמונים. "אני לא רוצה לשלוט בשלושה מיליון ערבים. אני לא רוצה שנישאר בני ערובה של הפחד, הייאוש והקיפאון. אני חושב שהגיעה השעה להתפכחות ואני מקווה שאזרחי ישראל יפסיקו להיות בני ערובה של החששות והפחדים שמאיימים עלינו בוקר וערב".

"על מנת לצאת מהמצב, כל מה שצריך זו מנהיגות אמיצה שתדע לקבל הכרעות. היו לנו כאן בעבר מנהיגים כאלו, מימין ומשמאל. מנהיגים שיגעו לשים את טובת המדינה כערך עליון לפני כל שיקול אחר. האם מישהו יוכל לומר זאת לגבי ההנהגה הנוכחית? אני מבקש לפנות לכל אלה שאומרים 'אין לנו אלטרנטיבה' ולמי שאומר ש'אין לנו עוד מלבדו'. אני מבקש לומר לכם, כמי שעבד באופן אישי עם שלושה ראשי ממשלה וראה סוגים שונים של מנהיגות וכמי שמכיר גם רבים מהמתמודדים הפעם - יש בהחלט אלטרנטיבה טובה יותר".

"יש לי חלום" המשיך דגן "להשאיר לשלושת ילדיי ושבעת נכדיי חברה אחרת. אני חולם שהם יוכלו להקדיש את החיים לצמיחה, לפיתוח, להגשמת חלומות ולא למלחמה על הבית. הייתי רוצה להבטיח להם חיים טובים יותר מהחיים שאני חייתי. הייתי רוצה להבטיח להם חברה שתדביר מתוכה את האפליה ואת האלימות, שתשוב לשורשים ותיקח אחריות על גורלה. חברה שתבטיח הזדמנות אמיתית לכל אזרחיה ותחתוך לשוויון אמיתי".

"תיאבקו עם כל מי שאומר שאין לו כוח להצביע. יש דברים שהם חשובים יותר מזה. אין דבר חשוב יותר מזה. כמו שיש 'מלחמת אין ברירה' גם יש 'בחירות אין ברירה' ,ואנחנו ניצבים היום בפני אתגר כזה" אמר לקראת סיום. "אנחנו חייבים להבין שמדובר בצו שמונה אזרחי שאין באפשרותנו לחמוק ממנו. אנחנו חייבים להזיז את כיוון המצפן. אנחנו חייבים לבחור בדרך אחרת. אנחנו חייבים לבחור בהנהגה אחרת. כי מהצומת ההיסטורי שאנחנו נמצאים בו כרגע לא תהיה דרך חזרה. תנו למצפונכם להוביל אתכם".

הליכוד תקף: "קמפיין ממומן"

בליכוד הגיבו להפגנת הענק ואמרו: "זהו חלק מקמפיין מתוזמר של השמאל, הממומן במיליוני דולרים מחוץ לארץ. מטרתו להחליף את ממשלת הליכוד הלאומית בראשות נתניהו בממשלת שמאל בראשות ציפי ובוז'י שתיתמך על ידי המפלגה הערבית".

"הנואם המרכזי, מאיר דגן, הוא איש שמאל בדעותיו. מוזר שהוא טוען כיום כי אינו מאמין בהנהגה הנוכחית, כאשר הוא בעצמו ביקש להאריך את כהונתו כראש המוסד תחת הנהגתו של ראש הממשלה" נמסר מהליכוד.

צילומים: הדס פרוש, פלאש 90:

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר