הפלג הירושלמי: אין משא ומתן בינינו לשאר המפלגות

אנשי הפלג הירושלמי מבהירים הבוקר בעיתון 'הפלס' כי לא מתקיים כל משא ומתן בינם לבין אחת המפלגות בנוגע לתמיכת אנשי מפלגת 'בני תורה' בבחירות הקרובות לכנסת (חרדים בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הגר"ש אוירבך עם הוועדה המארגנת (צילום: באדיבות המצלם)

אנשי הפלג הירושלמי נערכים לקראת כינוס 'אז נדברו' שצפוי להתקיים יומיים לפני הבחירות באיצטדיון הארנה בירושלים ובמקביל הבוקר (שני) בעיתון 'הפלס' מוכחשות הידיעות לפיהן מתקיים משא ומתן כלשהוא עם אחת המפלגות בנוגע לתמיכתם בבחירות.

בעיתון נכתב כי עיתוי האירוע בסמוך ליום הבחירות נעשה מתוך ההכרה שמדובר בתקופה שבה מתנהל בירור פומבי וציבורי בשורה של נושאים אקטואליים עקרוניים, ובימים כאלה האוזן כרויה לשמיעת והפנמת מסרים חיוניים.

"גם אם האירוע עצמו אינו עוסק במישרין בהתנהלות של יום הבחירות המסרים הברורים והחד-משמעיים שיובעו בכינוס ההסטורי, יבהירו לציבור בני התורה את העמדה הנחרצת של רבותינו ולא יותירו כל ספק", רומיזם ב'הפלס' באשר להוראה כיצד להצביע.

העיתון מציין בנחרצות כי בניגוד לגל השמועות המופצות ע"י גורמים אינטרסנטיים ומוצאות להם ביטוי בכלי התקשורת, לא מתנהל כל מו"מ עם מפלגות למיניהן. "עמדת ציבור בני התורה ידועה וכבר הובעה בהזדמנויות שונות. כל מי שעיניו בראשו מבין שקיים פער כה עמוק ותהומי בין עמדתנו לבין התנהלות הסיעות החרדיות בנושאים שהם בציפור נפשנו, כך שלא נראה כי קיימת אפשרות כלשהי לקיים דיון רציני ובכובד ראש בתוך זמן קצר, ובוודאי שלא בשיחות בהולות ומאולצות של הרגע האחרון. זו התנהלות לא רצינית ולא מכובדת", נכתב בעיתון.

"למרבה הצער", מוסיפים ב'הפלס', "פוליטיקאים ועסקנים מסויימים המובילים את ההתנהלות המפלגתית, אינם מתכוונים כלל לפתור את הבעיות האקוטיות שעל סדר היום, וכל מטרתם ליצור הידברות-דמי ולרקום מהלכים מלאכותיים וקיקיוניים, במטרה לזרות חול בעיני הציבור ו'לעבור בשלום' את יום הבחירות. אך כמובן שציבור בני התורה לא יתפתה למיקסמי-שוא ולא יאפשר שיוליכו אותו שולל ויגנבו את דעתו באמצעות מחוות חיצוניות וריקות מתוכן".

העיתון אף רומז כי מדובר בנסיונות למצוא פתרונות שטחיים במטרה להגדיל את כוחן של המפלגות החרדיות. "כיצד ניתן לבוא כעת ו'לחפש פתרון', כביכול, רק בשל האילוץ הבהול והחולף של המצוקה האלקטוראלית, כאשר מדובר בעסקנים שעד הזמן האחרון ממש עדיין מתבוננים בשיוויון נפש על גזירת השמד ואשר מקבלים באדישות את עובדת מאסרם של בני תורה יקרים והשלכתם לכלא הצבאי, כמי שמשדרים לשלטונות המדינה והצבא כי מצידם יוכל שלטון הזדון להמשיך ולהתעלל כאוות נפשו בבני התורה".

"במצב זה ברור שאין כל טעם לפנות אל בני התורה ולבקש מהם כי יתמכו בגופים ועסקנים שנותנים יד בפעילות אקטיבית או בתמיכה והסכמה שבשתיקה, לתופעות מטורפות ואכזריות אלה", נכתב תוך האשמה כי "כל המערכת הפוליטית הכזיבה ומצויה בפשיטת רגל רעיונית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר