פרסום ראשון

המטפלות יעבדו בצום כרגיל, יום חופש נוסף בוטל

משרד הכלכלה מרע את תנאי העסקת המטפלות: בניגוד למקובל השנה לא יוכלו המטפלות לעבוד חצי יום בצומות, ויקבלו רק שני ימי חופשה לפני פסח במקום שלושה (בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לנאמר (צילום: נתי שוחט - פלאש90)

פרסום ראשון:: משרד הכלכלה הודיע למטפלות, המועסקות דרך משרד הכלכלה, כי השנה בניגוד לשנים קודמות, לא יזכו המטפלות ליום עבודה מקוצר בארבעת הצומות כמקובל בשנים הקודמות.

בנוסף, הורה משרד הכלכלה כי השנה יקוצצו ימי החופשה של המטפלות ביום, והם יקבלו רק יומים קודם לפסח ולא שולשה כמקובל.

רחל אברהם, מראשי איגוד המטפלות ב'כוח לעובדים', אמרה בתגובה ל"כיכר השבת": "אנו עובדות 11 שעות ביום בעבודה עם חמישה עוללים. לא ברור כיצד השר נפתלי בנט, כאדם דתי מגלה אטימות כזו".

"חשוב להבין כי המטפלות מפעילות את המשפחתונים מביתן, משימות הניקיון קשה עוד יותר. כל נסיוננו להיפגש עם השר או מנכ"ל עלו בתוהו", מסבירה נטלי מוקואס, המלווה את ההתארגנות.

לפני כשלושה שבועות שבתו המטפלות במחאה על יחסו של משרד הכלכלה, "הפעם נמנעו מצעדים ארגוניים בכדי לא לפגוע בהורים לקראת החג, אך לוח השנה הבעייתי הוא עדות נוספת למעמד הבעייתי של המטפלות. משרד הכלכלה קובע שהן עצמאיות. האם זה סביר שהמדינה לא תאשר לעצמאי ליטול יום מקוצר ביום תענית? " תווה העובדת.

ממשרד הכלכלה נמסר בתגובה ל"כיכר השבת" כי "תנאי ההעסקה של המטפלות במגזר החרדי לא שונו והן מקבלות אותן ימי חופשה כבשנים עברו. יתרה מכך, לוח החופשות ידוע למטפלות טרם פתיחת השנה ואינו נתון לשינויים במהלכה".

במשרד הוסיפו כי "כפי שאשתקד ובשנים עברו, לא ניתנו ימי חופשה בימי צום – כך גם השנה. כפי שאשתקד ובשנים עברו, ניתנו שני ימי חופשה טרם חג הפסח – כך גם השנה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר