הראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף: בחורים צעירים צריכים לישון בבית

הראשון לציון והרב הראשי לישראל הגאון רבי יצחק יוסף פסק לגאון רבי אייל עמרמי שפותח ישיבה כי בחורי ישיבות לצעירים צריכים בערבים לישון בביתם ולא בפנימיה בישיבה (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הרב עמרמי אצל הראשל"צ (צילום: באדיבות המצלם)

פסק הלכה: הראשל"צ והרב הראשי לישראל הגאון רבי יצחק יוסף קובע כי בחורי ישיבות לצעירים צריכים בערבים לישון בביתם ולא בפנימיה בישיבה.

הגאון רבי אייל עמרמי, מרבני שכונת הר חומה בירושלים, הגיע בימים האחרונים ללשכתו של הגר"י יוסף בכדי לקבל את ברכתו לקראת הקמת ישיבה לצעירים 'אמרי שפר' בשכונה.

במהלך הביקור ביקש הגר"א עמרמי להתייעץ לגבי מספר עניינים הנוגעים לישיבה.

"האם לפתוח בישיבה פנימייה עבור הבחורים בכדי שיוכלו ללון בה בלילה או שהבחורים ישובו לביתם בערבים" ,שאל הרב עמרמי את הגר"י יוסף.

הראשל"צ השיב: "בחורי ישיבות לצעירים צריכים לחזור לישון בביתם. מכיוון שהבחורים מגיעים ממשפחות שברובם מתגוררות בירושלים, מן הראוי שהבחורים יחזרו בערבים למשפחתם. נחת רוח גדולה נגרמת להורים כשבנם שב לביתם לאחר יום שבו עמל ויתייגע רבות בלימוד התורה. התנהגות של הבחור בן תורה משפיעה לטובה גם על כל המשפחה הרחבה".

הגר"א עמרמי סיפר לרב יוסף כי "בישיבה החדשה שהוקמה בברכתם ובעידודם של גדולי ישראל יושם דגש מיוחד על לימוד העיון ופיתוח הצד העיוני ביחס אישי לכל אחד ואחד, תוך החדרת שמחת התורה ואהבתה בדרך עליה חונכו בעולם הישיבות הספרדי.

"השאיפה שלנו שמקומה של הישיבה יהיה בכותל המזרחי של טובי הישיבות בירושלים, ותזכה להוציא פירות מפוארים בחורי חמד המפארים את כותלי הישיבות הגדולות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר