ההסתדרות הכריזה על שביתה מחר

בית הדין לעבודה ידון היום בהחלטת ההסתדרות להשבית מחר חלק נרחב מהמשק, במחאה על פיטורי עובדי כיל. בשובתים: אגד, ביטוח לאומי, בתי המשפט ובתי הדין (בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
מפוטרי כיל מוחים אמש (צילום: מוטי קמחי - YNET)

בית הדין לעבודה ידון היום (רביעי), בהחלטת ההסתדרות לפתוח בשביתה במשק מחר, בעקבות פיטוריהם של 140 מעובדי מפעלי כיל, "תרכובות ברום ומפעלי ים המלח".

בדיון מיוחד שהתקיים בלשכת יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, בהשתתפות ראשי האיגודים המקצועיים וראשי מרחבי ההסתדרות בדרום, הוחלט על רשימת מקומות העבודה במגזר הציבורי והפרטי שיושבתו מחר. זאת, כמחאה על משבר התעסוקה החמור והמתמשך בדרום.

במידה ובית הדין יתמוך בהחלטת ההסתדרות לשבות, יהיו סגורים סניפי הביטוח הלאומי, משרדי המכס והמע"מ, שירות התעסוקה, המשרד להגנת הסביבה, משרד הכלכלה, סניפי רשות האוכלוסין וההגירה וסניפי רשות הרישוי של משרד התחבורה.

בנוסף לא יהיה מענה טלפוני ולא תתקיים קבלת קהל בבתי המשפט, בבתי הדין הרבניים, בלשכות הבריאות, לשכות ההוצאה לפועל, סניפי דואר ישראל, שירותי התחבורה של אגד, משרד הבינוי, משרד הפנים והרשויות המקומיות במרחבי הדרום.

בהסתדרות מסרו: "העילות לסכסוך שההסתדרות הכריזה לפני כשבועיים, התייחסו למשבר העמוק שנוצר בדרום בעקבות גל הפיטורים ולנוכח קידום תכניות צמצום חד-צדדיות, ללא העמדת פתרונות העסקה חלופיים לתושבי האזור".

יו"ר ההסתדרות אמר: "על מדינת ישראל להפעיל את מניית הזהב ולדאוג לעובדיה של קבוצת כיל. המאבק להצלת הדרום הוא מאבק של כל אזרחי ישראל אשר לא מוכנים לאבד על הפנים החברתיות של המדינה. לא מוותרים על הדרום".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר