ראיון מיוחד

ליצמן חושף: "דגל הסכימו להזמין את הגר"ש אוירבך"

ח"כ יעקב ליצמן, יו"ר 'יהדות התורה', בראיון מיוחד ל"כיכר השבת", מביע חשש מהשטח הרדום ומביע תקווה כי אנשי הפלג הירושלמי יתעשתו: "אם הם לא יצביעו הקול שלהם ילך ללפיד" • ליצמן חושף כי ב'דגל התורה' הסכימו להזמין גם את הגר"ש אוירבך לכינוס המשותף, אך היה ויכוח אחר בין המפלגות • צפו (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום וידאו: כיכר השבת; תמונה: אורי לנץ, פלאש 90)

במהלך סיור בחירות, התראיין חבר-הכנסת יעקב ליצמן יו''ר סיעת 'יהדות התורה' ל"כיכר השבת" והתייחס לכל הנושאים הבעייתיים כגון השטח הרדום, המחלוקות הפנימיות ואף סוגיית הצבעתם של הפלג הירושלמי.

ליצמן הודה כי "בהחלט יש בעיה", אך לדבריו הוא מקווה שהרבנים והציבור "כולם יבינו את גודל האחריות זאת משום שכולם הרגישו על עצמם ועל בשרם את הגזירות הקשות וכולם יודעים שבכדי לתקן את כל הבעיות צריך נציגות חרדית חזקה בכנסת".

"זה לא סוד וכולם יודעים את זה ולכן השכל הישר אומר שצריך להצביע ואני מקווה שברגע האחרון כולם יבינו", אומר ליצמן.

אבל הם טוענים השפילו אותנו דרכו עלינו אנחנו לא רוצים שיעקב אשר ייכנס לכנסת

"אני לא חושב שבגלל זה הם יתנו את הקול שלהם ללפיד. אם הם לא יצביעו הקול שלהם ילך ללפיד", אומר ליצמן.

"פעם קודמת ישבתי איתם וניסינו לעשות ועשינו כל מיני דברים, אז אני כן מכבד, אבל זה לא אומר שכל פעם אפשר ללכת ולעשות אותו דבר", הוא מוסיף.

ליצמן גם מתייחס לסוגיית הכינוס המשותף של יהדות התורה לקראת הבחירות שבסופו של דבר לא יצא אל הפועל, מה שהוביל לכינוס של דגל התורה הערב בבני ברק, ואנו שואלים האם זה בוטל משום שכ"ק האדמור מגור ועוד מגדולי ישראל לא הסכימו להשתתף ללא שהגר"ש אוירבך יוזמן אף הוא.

"דגל סברו וגם אנחנו סברנו שצריך להזמין את כולם כולל את ר' שמואל ועל זה לא היה שום דיון וויכוח", מפתיע ליצמן, "הנושא היה שסברנו שאין טעם לעשות את זה ברחוב כי אנחנו נגד לעשות עצרות ברחוב ולכן אמרנו שלא נשתתף". עם זאת, ליצמן מבהיר כי "לא יהיו שני כינוסים".

ליצמן מתייחס לתפקיד אותו ידרוש לעצמו לאחר הבחירות ואומר כי מדובר במשרד הבריאות ומספר כי הוא נהנה מאהדה ופופולריות גם ברחוב החילוני.

בנוגע לסוגיה במי תתמוך המפלגה בביבי או בוז'י הרצוג אומר ליצמן כי בעניין זה תכריע מועצת גדולי התורה לאחר הבחירות.

"חוץ מזה שזה מראה שגם ביבי וגם בוזי רוצים אותנו ואנחנו נמצאים בקונצנזוס", הוא אומר בסיפוק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר