רגעי השיא של הפלג הירושלמי

חילוקי דעות ב'פלג': ראשי ישיבות פועלים עבור ש"ס

בפלג הירושלמי פועלים במרץ לקראת רגעי השיא שלהם, הערב, בכינוס באצטדיון 'הארנה' • חילוקי דעות באשר להוראה שתינתן הערב • מובילי הקו הקיצוני בעד הכרזה על הימנעות או הצבעה בפתק לבן • בשעות האחרונות לוחצים ראשי ישיבות שיוכרז להצביע עבור תנועת ש"ס כדי שהקולות לא ילכו לאיבוד (חדשות, חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הר שמואל אוירבך (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

בתנועת "בני תורה" של הפלג הירושלמי נערכים לכינוס הערב (ראשון) באיצטדיון 'הארנה' שם צפוי להשמיע הגאון רבי שמואל אוירבך את עמדתם כשעל פי המתוכנן הוא צפוי אף להכריע כיצד על תלמידיו ותומכיו לנהוג כלפי ההצבעה בבחירות הקרובות.

בעיתון 'הפלס' נכתב הבוקר כי "מעמד 'אז נדברו' יתקיים הערב בירושלים ברוב עם, כאשר את כותל המזרח יפארו בנוכחותם רבותינו גדולי מרביצי התורה וראשי הישיבות ובראשם הגר"ש אויערבאך שליט"א. במעמד זה יושמע דבר היהדות הנאמנה על ענייני השעה ולחיזוק עולמה של תורה מול פגעי הזמן ונסיונות התקופה, ע"פ דרכם של רבותינו מעתיקי השמועה זצוק"ל ויבדל"א".

יצויין, כי "הפלס" הפיק מוסף מזכרת מיוחד שנערך לקראת המעמד ויוחלק לבאי הכינוס המיוחד.

מהוועדה המארגנת נמסר כי "כל הכרטיסים לאירוע כבר נמכרו במוקדים שבכל רחבי הארץ, לאחר שאלפים רבים שנרשמו מבעוד מועד כבר הבטיחו את מקומם במעמד האדיר".

סגן עורך הפלס ישעיהו ויין אומר הבוקר כי "נבדקת האפשרות של יצירת מתחם סמוך לאולם אליו יועבר המעמד בשידור חי. כמו כן נמסר מהוועדה המכינה, כי כל מי שמחזיק כרטיס ונבצר ממנו להגיע מסיבה כלשהי, מתבקש להחזיר מיד את הכרטיס לאחד מהמוקדים, על מנת שיוכלו להעביר כרטיסים אלה לפונים הרבים שלא הספיקו להשיג כרטיסים".

יצויין כי הוועדה המכינה התכנסה אמש עם צאת השבת להיערכות הסופית לכינון המערך הלוגיסטי. מאחורי אירגון המעמד עומדים כמה צוותות שפועלים כדי להביא להצלחת המעמד.

בנושא ההכרעה הסופית לגבי כיצד יש לנהוג בצבעה בבחירות הקרובות ישנם 3 אופציות עיקריות, האחת הינה להימנע מהצבעה (או לחילופין הצבעת מחאה בפתק לבן) כשברקע ניצבת האפשרות להודיע גם אם לא באופן רשמי על הצבעה למפלגה חרדית אחרת כגון תמיכה בתנועת ש"ס או לחילופין במפלגת 'יחד'.

ל"כיכר השבת" נודע כי בשאלת יסוד מהותית זו נערכו דיונים עד שעה מאוחרת בלילה על ידי ראשי ישיבות בכירים המזוהים עם הפלג הירושלמי בבית אחד מראשי הישיבות בצפון.

גורם המעורב בפרטים אומר לכיכר השבת כי "דעת רוב ראשי הישיבות בעד הכרזה פומבית על הצבעה לסיעת ש"ס". לדבריהם, "בש"ס מסכימים להגיע להסכם שיכבד את הצדדים".

אלא שמנגד קיים בקרב עסקני הפלג הירושלמי קו קיצוני יותר של רבנים ועסקנים בסיעת בני תורה שאומר כי יש להימנע מהצבעה או להצביע פתק לבן ובכך לגרום למחאה נגד מפלגת דגל התורה.

לקו הקיצוני מצטרפת גם הטענה שהצבעה לש"ס, עלולה לחזק את יהדות התורה באמצעות הסכם העודפים.

בנוסף, מוסיף גורם המקורב לדיונים כי "יש לחץ גדול מצד הרב מזוז וסיעת יחד להיכנס לרב אוירבך להציג את עמדתם לפני הכרעתו, יש גם עסקן ספרדי המזוהה עם בני תורה שפועל למען רשימת יחד", אך לדברי הגורם, הסיכוי לתמיכה ביחד קלוש זאת "בשל החבירה לאנשי המזרחי והימין הקיצוני".

ל"כיכר השבת" נודע כי בשעות האחרונות ראשי ישיבות המשוייכים לפלג הירושלמי, בהם הגר"ש מרקוביץ, הגר"י ארנברג והגרב"מ אטינגר, מפעילים לחץ על ביתו של הגר"ש אוירבך להביע תמיכה בש"ס כדי שהקולות לא ילכו לאיבוד.

גורמים פוליטיים מעריכים כי לפי המסתמן ההוראה הערב לא תהיה להימנע ובאם המשא ומתן בין הצדדים יצלח הרי שבסופו של דבר הרב אוירבך יקרא הערב להצביע למפלגה חרדית ולא להינמע כאשר ב'הפלס' יפורסם לאיזו מפלגה להצביע.

רמז עבה אולי למשא ומתן המתנהל ניתן לראות בראיון שמעניק יו''ר תנועת ש"ס אריה דרעי לעיתון "שערי"ם בביתר עילית שיפורסם הערב בו הוא מצהיר כי כשר פנים ידאג לפיתוח העיר אך במענה לשאלת המראיין לגבי ציבור בני תורה קורא להם דרעי מפורשות להצביע לתנועת ש"ס.

מהי עמדת ש''ס לגבי אברכים אשכנזים ששוקלים להצביע למפלגה, נשאל דרעי ומשיב: "ודאי שמי שרוצה להצביע ש''ס, אנחנו אומרים לו ברוך הבא. אנחנו נייצג את כולם בעזרת השם ואף פעם לא בדקנו מי בא לקלפי. אבל יש ציבור גדול מאד שהחליט לא להצביע ג' בבחירות הקרובות, כמו בני תורה שהחליטו מסיבותיהם לא להצביע ג' וחבל לי מאוד על הקולות האלה, כי היהדות החרדית תפסיד את הקולות הללו. להם אני קורא: בואו להצביע ש''ס".

דרעי נשאל עוד כי גפני טען בראיון לגיליון הנוכחי כי מאז ומתמיד הציבור הספרדי היה חלק מיהדות התורה. וכי למעלה מ-50% מהנציגים של יהדות התורה ברשויות המקומיות הם מזרחיים. בתגובה, אומר דרעי: "אני לא יודע מה הוא התכוון להגיד כשאמר שחצי מהנציגים שלהם מזרחיים. אני לא מכיר נציגים מזרחיים מטעם יהדות התורה, אולי במקום אחד, אולי באשקלון. זה מה שיש. בכל מקרה, הבית של הציבור הספרדי הוא בתנועת ש''ס".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר