הבית הלבן הודיע:

"שוקלים להאריך השיחות, אך לא נחתום על הסכם רע"

השיחות בין המעצמות לאיראן נמשכות וארה"ב כבר הודיעה כי תשקול להאריך אותן ולחרוג מ'הדד ליין' שנקבע להלילה. עם זאת, בבית הלבן הבהירו כי "אם השיחות לא יהיו מועילות נפרוש לפני ה'דד ליין' החדש". לפי דובר הבית הלבן: "לא נחתום על הסכם רע. כל האופציות על השולחן, גם האופציה הצבאית" (אקטואליה)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
ג'ון קרי בלוזאן (U.S. Department of State / flickr)

שיחות הגרעין: רגע האמת של שיחות הגרעין בין המערב ואיראן הגיע ובשש המעצמות כבר מבינים כי ייתכן וייאלצו להאריך את תאריך היעד לסיום השיחות שנקבע להלילה. ארה"ב הבהירה מוקדם יותר הערב כי ייתכן והשיחות יימשכו מעבר לתאריך היעד.

עם זאת, דובר הבית הלבן ג'וש ארנסט הבהיר כי למרות שארצו שוקלת להאריך את השיחות, במידה והשיחות יגיעו למבוי סתום ואיראן לא תתפשר על מספר סוגיות עיקריות בשיחות, ארה"ב תפסיק את השיחות לפני תאריך היעד החדש שייקבע.

צוותי המו"מ של איראן והמעצמות בלוזאן (U.S. Department of State / flickr)

"הנשיא ברק אובמה כבר הצהיר בעבר שהוא מעדיף שלא לחתום על הסכם מאשר לחתום על הסכם רע. אנחנו לא מתכוונים לחתום על הסכם רע" אמר ארנסט.

לדבריו, "הגענו לקצה. השיחות נמשכות יותר משנה. אך זה לא יהיה הגיוני פתאום לסיים את השיחות בדד-ליין אם השיחות מועילות. הגיע הזמן למחויבות של איראן. אם לא יושג הסכם והשיחות ימשיכו להיות מועילות, הם יימשכו גם מחר".

ארנסט הוסיף, "הדד-ליין הוא מלאכותי כי לא רצינו להיות במצב של דיבורים אינסופים, אבל זהו תאריך רציני. כיום ברור לאיראנים מה הקהילה הבינלאומית מצפה מהם".

שר החוץ האיראני מוחמד זריף בשיחות (U.S. Department of State / flickr)

"האיראנים צריכים להסכים לפיקוח חודרני, זה האינטרס שלנו, של ישראל ושל ידידינו במפרץ. מניעת נשק גרעיני זה אינטרס גם של סעודיה, ומניעת גרעין מאיראן בדרך דיפלומטית זוהי הדרך הטובה ביותר" אמר ארנסט והוסיף, "השיחות לא קלות. הן רציניות. בימים האחרונים הן היו מועילות, ואם כך יימשך הן יוארכו למחר".

לדבריו, "המחלוקת נסובה בין השאר על הפיקוח החודרני שטרם היה כמותו מעולם. אם הם אינם מוכנים להתחייב, נצטרך לעזוב את השיחות ולבחון מהן האפשרויות האחרות העומדות לפנינו. כל אופציה נשארת על השולחן, גם הצבאית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר