מאייר בשארלי הבדו: "לא אצייר יותר את מוחמד"

רנדל לוז, המאייר הבכיר של 'שארלי הבדו' הודיע כי אין בכוונתו לשוב ולצייר קירקטורות של מוחמד. עם זאת הוא טען כי הטרוריסטים שביצעו הפיגוע במערכת לא ניצחו אותם (עולם)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
קריטורה של מוחמד בשער הגיליון אחרי הפיגוע (צילום: שארלי הבדו)

ארבעה חודשים אחרי התרחשות פיגוע הזוועה במערכת העיתון "שארלי-הבדו", בפריז שבו נרצחו 12 עיתונאים ואנשי המערכת, המאייר הבכיר, רנדל לוז, הודיע כי אין בכוונתו לצייר יותר קריקטורות של הנביא מוחמד.

המאייר שרד את מתקפת הטרור הקטלנית, שבוצעה על ידי מחבלים פעילי ארגון הטרור האכזרי דאעש, ובראיון למגזין צרפתי Les Inrockuptibles אמר כי לא ישוב לצייר את דמותו של הנביא. "לא אבלה את חיי בציור קריקטורות של מוחמד", אמר.

בד בבד הוא התעקש כי "הטרוריסטים לא ניצחו. הם היו מנצחים אם כל צרפת הייתה ממשיכה לפחד". בה בעת הוא תקף את מפלגת הימין הקיצוני "החזית הלאומית" של מרין לה פן המתנגדת להגירה, ואמר כי המפלגה ניצלה את הפיגוע כדי לזרוע פחד בלבבות הצרפתים.

בינואר האחרון, שני מחבלים רצחו 12 בני אדם במערכת העיתון, עשרה עיתונאים ושני שוטרים נוספים שהיו במקום. לאחר מצוד שנמשך מספר ימים אותרו השניים וכוחות הביטחון כיתרו את המקום בו הם התבצרו עם בן ערובה.

לאחר מספר שעות פרצו כוחות הביטחון למקום, חיסלו את השניים וחילצו את בן הערובה. לאחר מכן התברר כי במקום שהה אדם נוסף שהתחבא בתוך ארון במקום והשניים לא ידעו על הימצאותו במקום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר