מחאת האתיופים

במשטרה יחקרו מי הסית את ההפגנה לאלימות; הבוקר הפגנה בירושלים

במשטרה הקימו צוות מיוחד בכדי לאתר את הגורמים שלטענת המשטרה הסיתו את המפגינים האיתיופים אמש. הבוקר צפויה הפגנה מול משרד ראה"מ בירושלים (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: בן גלמר - פלאש90)

ביום שאחרי הפגנת בני הקהילה האתיופית במרכז תל אביב, ופציעתם של עשרות שוטרים ומעצרם של מפגינים, במשטרת מחוז תל אביב הקימו צוות חקירה מיוחד, במטרה לאתר את הגורמים שלטענתם הסיתו את המחאה לאלימות.

במהלך הלילה קיבל צוות החקירה את כל החומרים שעשויים לעזור לו לאתר את אותם אלה מבין המפגינים שהתפרעו, בהם צילומים רבים וצילומי מצלמות אבטחה.

המשטרה הודיעה, כי לא תאפשר עוד קיום הפגנה ללא רישיון כפי שהתרחש אמש. במשטרה אמרו הבוקר כי הם שואפים למצות את הדין עם כל אותם גורמים שהלהיטו את ההפגנה והפכו אותה לאלימה במיוחד.

במקביל, הבוקר הובאו 19 מפגינים להארכת מעצרם. המשטרה דורשת הארכת מעצר בחמישה ימים בעילת מסוכנות.

בתוך כך, במשטרת מחוז ירושלים נערכים בכוחות גדולים ומיומנים לקראת הפגנת בני העדה האתיופית הצפויה להתקיים הבוקר, לקראת השעה 11:00 באזור קרית הממשלה בירושלים.

משטרת ירושלים נערכת לסגירת צירי התנועה הבאים, בהתאם לצורך: שדרות הרצל. שדרות רבין רבין. במשטרה מודיעים כי לא תתאפשר עליה מכביש בגין דרך מחלף גבעת משה כמו כן רחובות שגרות שז"ר, הנשיא השישי, שדרות בן צבי ורופין יהיו סגורים.

משטרת ירושלים תאפשר קיום מחאה במגבלות הסדר והחוק ומדגישה כי במידה והמחאה תגלוש לתחום האסור, באופן שמופרת נקודת האיזון בין זכות המחאה לבין פגיעה בפועל בציבור הרחב, המשטרה תאלץ לפזר את ההפגנה גם תוך שימוש באמצעים.

במהלך הימים האחרונים התקיימו בירושלים ובת"א הפגנות של בני העדה האתיופית בהשתתפות אלפים. ההפגנות שהחלו ברשיון הפכו להפגנות בלתי חוקיות, במהלכן חסמו המפגינים צירי תנועה, לא נשמעו להוראות השוטרים, התעמתו עם השוטרים באלימות קשה שהובילה לפציעה של שוטרים ושל מפגינים.

"כל מחאה באשר היא חייבת להתבצע על פי דין וחוק וזאת על ידי הסדרת האירוע ותאומו באופן מלא בין מארגני המחאה לבין גורמי המשטרה", נמסר מהמשטרה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר