התנועה לאיכות השלטון הגישה עתירה נגד מינוי דרעי לשר

התנועה לאיכות השלטון הגישה הבוקר עתירה לבג"ץ נגד מינויו של יו"ר ש"ס אריה דרעי לשר בממשלה, ודורשת צו מניעה זמני. "פגיעה אנושה באימון הציבור ובשלטון החוק" (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: תומר נויברג - פלאש90)

בחירות 2015 • ממשלת 61: יו"ר ש"ס אריה דרעי חתם אתמול עם ראש הממשלה בנימין נתניהו על כניסת המפלגה לממשלה הבאה, דרעי יכהן כשר הכלכלה, הנגב והגליל. אך יש מי שכבר עתר לבית המשפט העליון נגד מינוי דרעי לתפקיד.

התנועה לאיכות השלטון, עתרה הבוקר (שלישי), לבית המשפט העליון נגד מינוי דרעי: "נוכח העובדה כי הורשע בשוחד, מרמה והפרת אמונים ועקב חוסר סבירות שבמינוי זה. התנועה מבקשת מבית המשפט להימנע מהצגת מינויו של דרעי עד להכרעה בעתירה".

העתירה הוגשה בין היתר נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, בבקשה שיבטל את מינוי יו"ר ש"ס לשר בממשלתו: "עקב חוסר הסבירות הקיצוני והשורשי שבמינוי ההופך אותו למעשה חסר סמכות, בין היתר, נוכח הקלון שמינוי זה מטיל על ממשלת ישראל, כמו גם הפגיעה הקשה בתפקודו, בטוהרו ויושרו של השירות הציבורי, בשלטון החוק ובאמון הציבור במערכת השלטונית".

עו"ד אליעד שרגא, יו"ר התנועה לאיכות השלטון אמר הבוקר: "קרניה היוקדות של ההרשעה הפלילית בה הורשע ח"כ דרעי, שבה דבק קלון, עלולות להמיס את אמון הציבור במוסדות הציבור בכלל וברשות הביצועית בפרט, ולכרסם במידה אנושה בשלטון החוק ובטוהרו. פגיעה כה אנושה באמון הציבור ובשלטון החוק, בוודאי אינה גזירה שהציבור יכול לעמוד בה. לא בעת הזו ולא בכלל".

יצוין כי בש"ס מסרבים להתייחס לעצם העתירה, אך בכירים במפלגה אומרים כי בדמוקרטיה הציבור קובע, והציבור בחר בדרעי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר