דיווח

גוגל תשיב את השליטה בהרשאות לאפליקציות אנדרואיד

בגוגל שוקלים להעניק למשתמשים להחליט אם להעניק לאפליקציה את כל ההרשאות אותן היא דורשת או לחסום הרשאות מוגזמות מדי, פיצ'ר שהיה קיים בעבר והוסר מהאנדרואיד (חדשות)

חיים אבני | כיכר השבת |
כך זה נראה באנדרואיד 4.3 (צילום מסך)

האם בקרוב תוכלו לשלוט על הפרטיות באנדרואיד? אחד החסרונות הבולטים והמרגיזים ביותר במערכת ההפעלה הפופולרית של גוגל - אנדרואיד, היא העובדה שלא ניתן לשלוט במידע שמבקשות האפליקציות השונות ממערכת ההפעלה. בעת הורדת אפליקציה חדשה מוצגת למשתמש רשימת ההרשאות אותן דורשת האפליקציה, ובמידה והמשתמש ירצה להתקין את האפליקציה עליו לאשר את בקשות השליטה, כשמאוחר יותר הוא לא יוכל לחסום את ההרשאות.

בעוד במערכת ההפעלה המתחרה - iOS של אפל, לא יכול כל מפתח לדרוש הרשאות מוגזמות (החברות הגדולות יכולות לדרוש את כל ההרשאות שיחפצו). באנדרואיד יכול כל מפתח לדרוש הרשאות ככל העולה על רוחו, כשגם אם המשתמש מודע להרשאות שהוא מעניק (ולרוב המשתמשים כלל לא מעיפים מבט ברשימת הדרישות, כשלעתים מדובר בהרשאות נרחבות ומסוכנות) - הוא אינו יכול להעניק רק את חלק מההרשאות.

כעת מדווח אתר "pocketnow" כי בגוגל שוקלים להעניק אפשרות למשתמשים לחסום הרשאות חלקית, כשהמשתמש יוכל להחליט אם להעניק לאפליקציה את כל ההרשאות אותן היא דורשת.

מדובר בפיצ'ר אותו הטמיעה בעבר החברה בגרסת אנדרואיד 4.3, באמצעותו יכלו המשתמשים לערוך את ההרשאות במסך הגדרות האפליקציות. אלא שבגרסה 4.4 הפיצ'ר נעלם מסיבה לא ברורה. וכעת מקווים לא מעט משתמשים שמודעים לסכנה שבדבר כי בגוגל יחזירו את האופציה החשובה.

יחד עם זאת, מדובר במכשול טכנולוגי גם אם לא מסובך מדי, שכן לרוב האפליקציות נדרשות להרשאות שהן דורשות, ולרוב שיבוש בהענקת ההרשאות עלול לגרום לקריסות באפליקציות. עם זאת כאמור, מדובר במכשול שאינו בלתי פתיר והעובדה כי חלק מהאפליקציות כן עושות שימוש לרעה ושואבות מידע מהטלפון אמורה להוות שיקול משמעותי בהחלטתה של גוגל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר