ומי העלה את תקציב המוסדות החרדים? יאיר לפיד

יו"ר 'יש עתיד' יאיר לפיד תוקף בתקשורת את ההסכמים הקואליציוניים אך מבדיקת 'דה מרקר' עולה כי הוא עצמו העלה את תקציב המוסדות החרדיים ב-145 מיליון שקלים (חדשות, חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
יאיר לפיד (צילום: Ben Kelmer/FLASH90)

לאור זרקורי כלי התקשורת תוקף יו"ר 'יש עתיד', חבר-הכנסת יאיר לפיד, בחריפות רבה את ההסכמים הקואליציוניים בין מפלגת השלטון 'הליכוד' לסיעות החרדיות בטענה כי הם דואגים רק לתקציבי המוסדות החרדיים.

אלא שתחקיר שעורך העיתון 'דה מרק'ר מעלה כי בתקציב שהגיש לפיד עצמו לשנת 2015 כספי המוסדות החרדיים זינקו ב-145 מיליון שקלים.

לפי הדיווח בעיתון, הדבר נעשה בהסכמת הסיעות החרדיות ובידיעתו של לפיד כאשר לאחר שבשנת 2013 קוצץ תקציב הישיבות מ-909 מיליון שקלים ל-649 מיליון ובהמשך אף ל-448 מיליון, הגיע בשנת 2014 יו"ר ועדת הכספים ניסן סלומיאנסקי מהבית היהודי להסכמה עם לפיד על ביטול קיצוץ של כ-130 מיליון שקלים בתקציבי המוסדות החרדיים וכן ביטול תקציב תלמידי חו"ל ומבדיקת העיתון מתברר כי בתקציב 2015 היה אמור התקציב לגדול ולצמוח ל-593 מיליון שקלים זאת תוך גידול של 145 מיליון שקלים.

במאמר המוסגר יצויין כי על פי ההסכמים הקואליציונים שנערכו כעת מול המפלגות החרדיות צפוי לזנק שוב תקציב המוסדות החרדיים לרמה של לפני כהונת לפיד כשר אוצר ולהגיע ל-975 מיליון שקלים כך שעדיין מדובר בפער משמעותי.

מ'יש עתיד' נמסר כי "מטרתו של לפיד כשר האוצר היתה לעודד השתלבות של האוכלוסייה החרדית בשוק העבודה ולחייב לימודי ליבה במגזר החרדי, כדי לאפשר לצעירים חרדים לקבל כלים באופן שווה. למטרות שהוגדרו הוקצו התקציבים הנדרשים, עם זאת, בהסתכלות רוחבית על כל התקציבים שהוקצו, נערך קיצוץ משמעותי לתקציבי הישיבות ומוסדות שאינם מלמדים ליבה בזמן כהונתו של לפיד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר