ממשלה חדשה

וינשטיין לנתניהו: "אתקשה להגן על מינוי דרעי בבג"ץ"

יום לפני השבעתה הצפויה של הממשלה החדשה, שיגר אמש היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין לראה"מ נתניהו חוות דעת, בה הוא כותב כי יתקשה להגן בבג"ץ על מינויו של אריה דרעי לשר, "אין מדובר במי שמעד באופן חד פעמי ושב מיד לדרך הישר". ש"ס: "הציבור בחר בדרעי, זו הדמוקרטיה" (חדשות, פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
וינשטיין בישיבת הממשלה. דרעי ישב לצידו? (צילום: Ohad Zwigenberg - פלאש90)

בחירת 2015 • ממשלה חדשה: יו"ר ש"ס אריה דרעי צפוי להישבע הערב ולהתמנות לתפקיד שר הכלכלה, הדתות, הנגב והגליל. אך כנראה שיש מי שמנסה לקלקל לדרעי את האווירה החגיגית.

היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין, שיגר אמש (רביעי), מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו, וטוען כי הוא יתקשה להגן על מינוי דרעי לשר, לאחר שתוגש עתירה לבית המשפט העליון. בש"ס תוקפים: "הציבור בחר בדרעי, זו הדמוקרטיה".

במכתב ששלח היועץ המשפטי לנתניהו הוא כותב: "מדובר בהחלטה המעוררת קשיים משפטיים, וזאת נוכח עברו הפלילי המכביד של דרעי והפגיעה באמון הציבור ובטוהר מידותיו של השלטון ובתקינות פעילותו, אשר עלולה להיגרם עקב מינויו של דרעי לשר".

"שומה עליי להדגיש בפנייך כי יעלו קשיים בהגנה עליה", הוסיף היועץ המשפטי.

היועץ המשפטי המשיך ותקף את מינוי דרעי וכתב: "אין מדובר במי שמעד באופן חד פעמי ושב מיד לדרך הישר. אין מדובר במי שסטה קלות מן השורה. במי שפעל שלא כדין תחת 'כובע פרטי' ובמנותק מתפקידיו הציבוריים ואף לא במי שהכיר בחטאיו ולקח אחריות על מעשיו. המקרה אינו פשוט כלל ועיקר בכל הנוגע להימצאותו בגדרי מתחם הסבירות של שיקול הדעת השלטוני".

מתנועת ש"ס נמסר בתגובה: "התנועה מקבלת בסיפוק את חוות דעת היועץ המשפטי לממשלה, הקובעת במפורש כי אין כל מניעה משפטית למינוי יו"ר התנועה, הרב אריה דרעי לשר הכלכלה. יש לברך על כיבוד רצון הבוחר ותוצאות הבחירות, מה עוד שהאירועים שעמדו ביסוד ההליכים המדוברים התרחשו לפני 30 שנה. ש"ס מברכת על כוונתו של ראש הממשלה להשלים בהקדם את הרכבת הממשלה על מנת לטפל בצרכי המדינה הדחופים".

בנוסף, התייחס וינשטיין למינויו הצפוי של יואב גלנט לשר הבינוי, וציין לפרשות הקרקעות בהן היה מעורב ובשלהן בוטל מינויו לרמטכ"ל, ואמר כי אין מניעה משפטית במינוי, אך הוא "אינו חף מקשיים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר