מח"ש הגישה כתבי אישום נגד המעורבים ב"פרשת רונאל פישר"

המחלקה לחקירות שוטרים הגישה כתבי אישום נגד החשודים ב"פרשת רונאל פישר". בין היתר הוגשו כתבי אישום נגד פישר עצמו, עו"ד רות דוד, החוקר ערן מלכה, ועוד (חדשות, משטרה)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
עו"ד רונאל פישר (צילום: Hadas Parush/Flash90)

המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה הגישה היום (חמישי) לבית המשפט המחוזי בירושלים כתבי אישום נגד המעורבים ב"פרשת רונאל פישר" - רפ"ק ערן מלכה, עו"ד רונאל פישר, עו"ד רות דוד, יאיר ביטון, שי ברס, יוסף נחמיאס ואביב נחמיאס.

לנאשמים מיוחסות עבירות של לקיחת ומתן שוחד, מרמה והפרת אמונים, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, הלבנת הון, שיבוש מהלכי משפט ועוד, כל אחד לפי חלקו. במקביל, מבקשת מח"ש לעצור את הנאשמים מלכה ופישר עד תום ההליכים המשפטיים נגדם. כתב האישום הוגש לאחר שאושר על ידי פרקליט המדינה.

בכתב האישום נאמר כי רפ"ק ערן מלכה, אשר שימש בתקופה הרלוונטית קצין חקירות מנוסה, עורך דין בהשכלתו, אצר בתוקף תפקידו סודות כמוסים של יחידות החקירה הרגישות ביותר ביחידת להב 433 ויחידות חקירה נוספות, בין מחקירות אותן ניהל בעצמו ובין מאלה עליהן למד מעמיתיו.

אלון חסן מעביר לפישר מזוודת מזומנים (מתוך ynet)

מהמשטרה נמסר כי "במהלך שירותו ארוך השנים נחשף מלכה, בין היתר, למידע מודיעיני רגיש ביותר, שחשיפתו עלולה לפגוע באינטרסים ציבוריים מן המעלה העליונה". לפי האישום, לאורך תקופה ארוכה חלק מלכה פרטים רגישים מתוך המידע שהחזיק בנאמנות מכוח תפקידו, עם רונאל פישר אשר הפך להיות לו לשותף סוד לצורך קידום ענייניהם הכלכליים המשותפים.

על פי כתב האישום, מלכה לא בחל בשיבוש חקירות סמויות רגישות להן היה שותף ובמכירת מידע מתוכן תמורת בצע כסף, תוך פגיעה קשה בערכי המשטרה.

בכתב האישום נאמר עוד כי רונאל פישר, עו"ד בהשכלתו, ואדם מרושת היטב בקהלים שונים, ניצל את מעמדו הציבורי, קשריו הענפים וכישוריו כדי לסחור במידע, תוך שהוא אינו בוחל במעשי שיבוש חקירה חוזרים ונשנים של חקירות סמויות ורגישות ביותר, אגב עריכת מניפולציות מתוחכמות ומצגים, המערבים אמת ובדיה, אל מול גורמים שונים, והכל מתוך תאוות בצע חסרת מעצורים של השניים, אשר חברו להם יחד.

עוד עולה מכתב האישום כי לאחר שמעלליהם החלו להיחשף ונפתחה נגדם חקירת מח"ש, השניים פעלו באופן נמרץ לשבש אף את חקירתם שלהם במח"ש, ואף הצליחו בשלב המוקדם של החקירה באופן חלקי - אך אפקטיבי - לעשות כן, עד כדי כך שלאורך מספר חודשים, נקלעה החקירה למבוי סתום, שנפרץ בסופו של דבר עם הצלחת גורמי החקירה לבצע חדירה למכשירים הניידים של ערן מלכה ושל עדת המדינה.

עו"ד רות דוד נאשמת בעבירה של שיבוש מהלכי משפט בנוגע לשתי פרשיות וכן בעבירה של קבלת נכסים שהושגו בפשע.

האישום בעניינה של עו"ד רות דוד אושר על ידי היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, אשר עוקב מקרוב אחר הטיפול בפרשה ובספיחיה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר