כוננות שרב: גל חום קיצוני צפוי היום

גל חום קיצוני צפוי לפקוד היום את ישראל, עם 42 מעלות באזור המרכז, 40 בחיפה ו-37 מעלות בירושלים. בכיבוי אש, מד"א וחברת החשמל נכנסים לכוננות שרב (חדשות, בארץ)

כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ח' בסיון תשע"ה | 26.05.15
(צילום: shutterstock)

גל חום קיצוני צפוי לפקוד היום (רביעי) את ישראל, עם 42 מעלות בתל אביב, 40 בחיפה ו-37 מעלות בירושלים. בעקבות כך, הרשויות השונות במדינה, בעיקר כיבוי אש, מד"א וחברת החשמל, נכנסות לכוננות שרב.

אז נתחיל מהתחזית. כאמור, היום יגיע גל החום לשיאו עם עלייה ניכרת בטמפרטורות ושרב כבד. באזור ההרים ישרור עומס חום בינוני-כבד ובשאר האזורים ישרור עומס חום כבד-קיצוני.

התחזית לימים הקרובים

הטמפרטורות החזויות היום: צפת 36, חיפה 40, תל אביב 42, ירושלים 37, באר שבע 43, ערד 38 ואילת 44.

ביום חמישי בבוקר יישבר השרב - תחילה באזור החוף ובשפלה ולאחר מכן בהדרגה גם בפנים הארץ. במזרח יוסיף להיות שרבי. בכנרת, בבקעת הירדן ובערבה יוסיף לשרור עומס חום כבד-קיצוני.

ביום שישי צפויה ירידה חדה במידות החום ועלייה בלחות. ייתכן גשם מקומי באזור הצפון ובמרכז.

ביום שבת הטמפרטורות יוסיפו לרדת והן יהיו מתחת לממוצע לעונה. ייתכן גשם מקומי בצפון ובמרכז.

כוננות שרב

כאמור, בכיבוי אש, מד"א ובחברת החשמל נערכים ליומיים הקרובים ולא לוקחים סיכונים. 600 כבאים נערכים בתחנות ברחבי הארץ, טייסת הכיבוי - המונה 12 מטוסים, הועמדה בכוננות מלאה. בכיבוי אש מבקשים מהציבור להימנע מהדלקת אש, כולל מדורות וגזם.

במד"א פרסמו הנחיות מיוחדות מחשש למקרים של התייבשות. "החום הכבד שצפוי מחר בכל חלקי הארץ עלול לסכן חיי אדם בדגש על תינוקות, ילדים וקשישים" נמסר ממד"א.

בארגון הוציאו כאמור הנחיות מיוחדות בהן, להרבות בשתיית נוזלים - מומלץ לשתות לפחות שלושה ליטרים מים ביום. יש להקפיד על מנוחה במקום מוצל וקריר. יש לוודא הגנה מפני השמש בעיקר בקרב תינוקות וילדים.

במד"א ציינו במיוחד את הסכנה בהשארת ילדים ברכבים: "יש להימנע לחלוטין מהשארת ילדים ותינוקות ברכב סגור. הטמפרטורה בכלי רכב סגורים מזנקת בתוך דקות ועלולה לגרום למכת חום ואף למוות. אין להשאיר תינוקות וילדים ללא השגחה ברכב - גם אם משאירים ברכב חלונות פתוחים".

בארגון ציינו כי יש להימנע מפעילות ספורטיבית בשעות היום. "במידה ומופיעים סימני התייבשות - דוגמת כאבי ראש, סחרחורות או חולשה - יש להפסיק מיידית כל פעילות גופנית, לשהות במקום מוצל וקריר ולהרבות בשתייה. אם מופיעים סימני פגיעת חום - דוגמת התעלפות - יש להזעיק את מד"א באמצעות חיוג למוקד החירום בטלפון 101. עד הגעת צוותי מד"א, יש לבצע קירור מיידי של הנפגע תוך הפשטתו מבגדיו, התזת מי ברז והשבת רוח על גופו".

בחברת החשמל מתכוננים בהתאם ושם הודיעו כי בשל השרב הכבד שצפוי מחר יימנעו אנשיה מניתוק לקוחות חייבים. בנוסף, בחברה נערכים בהתאם גם לשיאי ביקוש בצריכת החשמל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר