טרגדיה

שלום מורי ז"ל טבע במאגר המים; "אירוע קשה מאוד"

לאחר מספר שעות של חיפושים נמצאה גופתו של תלמיד הישיבה שטבע במאגר המים בבית זית - הבחור שלום מורי ז"ל מירושלים, בנו של הרב ינון מורי משגיח בישיבת 'אור החיים'. כוחות גדולים של משטרה, יחידת הצוללנים של זק"א וכבאים ערכו סריקות נרחבות ובשעה האחרונה אותרה גופתו. תיעוד (חדשות,חרדים)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י' בסיון תשע"ה | 28.05.15
(תמונה ראשית: יצי אייזיק. וידאו: עופר מאיר - ynet ומד"א)

לאחר מספר שעות של חיפושים נרחבים נמצאה הערב (חמישי) גופתו של תלמיד הישיבה שטבע במאגר המים בבית זית - הבחור שלום מורי ז"ל מירושלים, בנו של הרב ינון מורי משגיח בישיבת "אור החיים". כוחות גדולים של משטרה, יחידת החילוץ של זק"א, כוחות כיבוי אש ואנשי יחידת החילוץ 669, ערכו בשעות האחרונות סריקות נרחבות אחר תלמיד הישיבה וכאמור, בשעה האחרונה נמשתה גופתו מהמים.

בריכת המים המדוברת יודעת אסונות, כאשר רק לפני שנה יונתן מלר, תלמיד ישיבת חברון גבעת מרדכי, נכנס לבריכה וטבע למוות.

דביר עדני, מתנדב מיחידת האופנועים של 'איחוד הצלה', סיפר: "כשהגעתי לזירה נתקלתי בקבוצת תלמידי ישיבה מבוהלים שסיפרו כי חברם שנכנס לשחות במי המאגר לא הצליח לצאת וטבע בבוץ. יחידת הצוללנים של זק"א וצוותי כיבוי פעלו ממושכות עד לחילוץ גופתו, ולמרבה הצער הוא נמשה מהמים ללא רוח חיים ומותו נקבע בזירה".

לדבריו, המקום אסור לשחייה ויש במקום שילוט המורה על כך: "לצערי גם בשנה שעברה הוזעקתי למקום למקרה דומה שהסתיים גם במוות של צעיר שטבע וכולי תקווה שזה המקרה האחרון. ראוי להימנע מכניסה למאגר בפרט בתקופה זו שחלק מהמאגר הופך לביצה וזה סכנת נפשות".

מזק"א נמסר: "בסיבות השעה 18:00 התקבל דיווח במוקד החירום של זק"א על תלמיד ישיבה בשנות ה-20 לחייו שנכנס למאגר המים בבית זית סמוך למושב בית זית בהרי ירושלים, ולא יצא. חברו שהיה איתו יצר קשר עם כוחות ההצלה וזק"א".

"למאגר המים הוזנקו יחידת הצוללים של ארגון זק"א בפיקוד של חיים אוטמזגין, חובשי מד"א ואיחוד הצלה וצוותי החילוץ של כיבוי אש ירושלים. הצוותים שהגיעו לזירה נכנסו מיד לפעול, רחפן מיוחד של זק"א סרק את מאגר המים וצוללים נכנסו לעומק המאגר. לאחר כשעתיים הצליח מדריך הצלילה של זק"א ופראמדיק מד"א פליקס לוטן לאתר את גופתו של הנעדר בעומק של 5 מטרים. מתנדבי זק"א ירושלים פינו את גופתו לבית ההלוויות שמגר".

חיים אוטמזגין מפקד זק"א אמר: "מדובר באירוע קשה מאוד, הצוללים של זק"א הוזנקו לזירה תוך דקות מרגע קבלת ההודעה היות ורצינו להספיק לחפש שיש אור יום. פרסו מסביב למאגר המים ציוד תאורה, זה מקום שמאוד קשה לחיפוש יש בוץ בעומק 10 מטר וזה מאוד מקשה את החיפושים. פליקס לוטן הינו מתנדב ביחידת הצוללים של זק"א ומדריך את המתנדבים כיצד ניתן לאתר גופה בעומק המים ללא ראות. לאחר כשעתיים של חיפושים מעל ובעומק המים אותרה גופתו. לצערי המקום זכור לנו מלפני שנה שתלמיד ישיבה טבע למוות. למרות המודעות בשנים האחרונות עדיין יש לחזור וללמד על הסכנות שיש במקום ללא מציל".

החיפושים אחר תלמיד הישיבה, הערב

צילום: כב"א ירושלים
צילום: כב"א ירושלים
צילום: זק"א
צילום: זק"א
צילום: זק"א
צילום: זק"א

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר