שינויים בתקציב למוקדי קליטה יפגע באתיופים?

משרד הקליטה ערך שינוי מהותי בהעברת התקציבים למוקדי הקליטה של יוצאי אתיופיה. ראש עיריית אשקלון: יפגע באתיופים". משרד הקליטה: המימון נשאר אותו דבר (חדשות,ארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
מחאת העדה האתיופית, לפני כחודש (צילום: בן קלמר, פלאש 90)

רק לאחרונה החלו יוצאי אתיופיה במחאת ענק על אפלייתם בישראל, ויש הטוענים כי האפלייה נמשכת בחסות משרד הקליטה. לטענת ראש עיריית אשקלון, איתמר שמעוני, שינוי מהותי שערך המשרד בנוגע לתקצוב מוקדי קליטה של יוצאי אתיופיה יגרמו לפיטורים של בני העדה.

על פי הנוהל החדש, עירייה שלא שיכנה במרכזי הקליטה מעל 801 עולים ב-15 השנה האחרונות לא תקבל תקציב, כאשר במידה והרשות בכל זאת תחפוץ להפעיל את המקום היא תעשה זאת על חשבונה.

הפגנת העדה האתיופית בחודש שעבר (צילום: ישראל כהן, כיכר השבת)

מדובר במימון עובדים הפועלים מול העולים, כאשר עד כה משרד הקליטה מימן את עלות העובדים ללא קשר לכמות העולים שנקלטה באותה עירייה. על פי הדיווח באתר ynet, בעקבות השינוי של המשרד, ייפגעו 15 מוקדי קליטה בערים שונות ברחבי הארץ.

שמעוני שלח מכתב לשר הקליטה החדש, זאב אלקין, ותקף את החלטת המשרד. "ההחלטה, הלכה למעשה, היא סגירת המוקד לעולי אתיופיה הפועל באשקלון זה כעשור", כתב שמעוני.

ממשרד הקליטה נמסר בתגובה כי "משרד העלייה והקליטה לא הודיע כי המוקדים ייסגרו וגם במחצית השנייה של שנת 2015 יוסיף המשרד לחלק תמיכות לרשויות המקומיות שיפעילו תוכניות ליוצאי אתיופיה בסכום כולל של 11.5 מיליוני שקלים, כפי שחולק במחצית הראשונה של השנה. התמיכות מחולקות בהתאם למספרי העולים המתגוררים בכל רשות והושם דגש על ביצוע פעילות עבור העולים יוצאי אתיופיה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר