מבקר המדינה: אפליית החרדים בחופש הגדול - מותרת

שר הדתות דוד אזולאי ביקש בשנה שעברה ממבקר המדינה לבדוק מדוע תוכנית החופש הגדול פועלת רק בבתי הספר הממלכתיים. כעת התקבלה תגובה: "אין הפליה אסורה" (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
ילדים חרדים. אילוסטרציה, למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

מבקר המדינה דחה את טענות השר אזולאי: שר הדתות דוד אזולאי ביקש בשנה שעברה ממשרד מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור לבדוק מדוע תוכנית 'בתי הספר של החופש הגדול' פועלת רק בבתי הספר הממלכתיים ולא ברשת מעיין החינוך התורני של ש"ס, אולם כעת מבקר המדינה דוחה את הטענות.

הטענה שהגיש אזולאי נגד שר החינוך דאז שי פירון נדחתה. הסיבה: "אין בכך הפליה אסורה של שאר המוסדות" כך פרסם היום (ראשון) אתר ניוז 1.

בהחלטת נציבות שירות המדינה נכתב כי "בחינת התוכנית מעלה כי היא תומכת במטרות הרחבות של החינוך הרשמי, באשר היא מהווה המשך לתוכנית הלימודים הרגילה, כוללת תכנים לימודיים ערכיים נרחבים ומופעלת בבתי ספר, בעיקר על-ידי צוות המורים".

פירון מציג את תכנית החופש הגדול, לפני למעלה משנה (צילום: אורי דוידוביץ' - ynet)

"מאפייני תוכנית וכן החקיקה והפסיקה הנוגעות לעניין תומכים במסקנה כי עמדת משרד החינוך מצויה במתחם הסבירות, ועל כן לא קמה עילה להתערבותו של הנציב בה".

למרות ההחלטה, הנציב הדגיש כי "אין להתעלם מהמשמעויות החברתיות והכלכליות הנרחבות של התוכנית, ולכן סבור נציב תלונות הציבור כי יש להטות אוזן לקולות אלה ולשקול אם אין מקום להחיל את התוכנית, בשינויים המחויבים, גם על מגזרים נוספים בציבור, בשים לב למכלול תכליותיה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר