היום: תושבי ערד בוחרים ראש עיר

24 אלף תושבי ערד, בהם לא מעט תושבים חרדים בהם כאלה המשתייכים לחסידות גור, יצאו היום (שלישי) לקלפיות בכדי לבחור את ראש העיר הבא מבין שני מועמדים (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
ערד. ארכיון (צילום: Miriam Alster/FLASH90)

24 אלף תושבי העיר ערד, בהם לא מעט תושבים חרדים בהם כאלה המשתייכים לחסידות גור, יצאו היום (שלישי) לקלפיות בכדי לבחור את ראש העיר הבא.

המאבק הפעם מתמקד סביב שני מועמדים שאל שניהם הציבור החרדי בעיר לא ממש מתחבר. "היינו מעדיפים שיהיה מועמד שידאג לנו וגם לחילונים מאשר מועמדים שלא אוהבים אותנו בלשון המעטה", אמר חרדי תושב העיר.

הבחירות נערכות לאחר שראשת העיר הקודמת טלי פלוסקוב עזבה את תפקידה, ונבחרה לכנסת מטעם מפלגת כולנו בראשות משה כחלון. אל קו הגמר הגיעו שני מועמדים בלבד: חבר המועצה מטעם הליכוד, לדיסלב סנדלרסקי ועו"ד ניסן בן חמו.

תחילה נדמה היה, כי החרדים הם אלו שיתמכו בעו"ד בן חמו אולם עתה ברור שאין לו סיכוי לקבל מהם קולות וזאת בשל חוברת השנאה אותה הפיץ לציבור התושבים תחת הכותרת "ראש העיר בן חמו".

בחוברת, שדבר קיומה פורסם ב"ידיעות אחרונות", ישנם שני צדדים שמטרתם להמחיש מה יקרה אם יבחר לראשות העיר ומה יקרה אם לא.

בצד אחד מופיעות תמונות של בילויים, מסיבות ותרבות. חגיגות יום העצמאות של נערים מאושרים מעיפים טיסנים ושל תחרויות ספורט ותרבות לרוב.

מנגד, בעמוד ממול, מוצגות תמונות שחורות שבאות להמחיש מה יקרה אם מועמד הליכוד יזכה ואז ידם של החרדים תהיה על העליונה, והעיר, כך לטענת בן חמו, תהפוך לחרדית.

בתמונות ה"שחורות", מופיע חרדי מחטט בפח, אירועים המוניים של גברים חרדים לובשי שחורים, חרדים לומדים תורה בצפיפות, חרדי משליך זבל וחדר מדרגות מלא אשפה. לטענתו זו תהיה "עיר לבושה שחורים", "עיר שבה רק לומדים תורה ומתפללים".

יצחק, תושב העיר ערד אמר הבוקר ל"כיכר השבת" כי "אנחנו מקווים שייבחר המועמד מטעם הליכוד שלא הסית נגד החרדים שאופן כה מביש כמו שבן חמו עשה עם חוברת ההסתה שלו".

"מאז הפצת החוברת אתה רואה איך תומכיו מסתכלים עלינו בשנאה כאילו אנחנו הולכים לכבוש את העיר ערד ולהוציא אותם מכאן", הוסיף.

הערב בשעה 22:00 ייסגרו הקלפיות, אז יחלו אנשי ועדת הבחירות לספור את הקולות וככל הנראה כבר הלילה יפורמסו התוצאות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר