אברימי פפושדו והמחלוקת בבעלזא / דעה

"שני אסכולות במעשה המחלוקת, האחת לטווח ארוך ורעותה, שרפה את הגשר" • מני צור על המשותף והשונה, בין מחלוקת בעלזא למחלוקת הרב אמנון יצחק והרב אברהם יוסף (דעה)

מני צור | כיכר השבת |
(צילום: חדשות 24, יונתן סינדל, פלאש 90)

1

היות והנושא הוא מהרגישים שיש בציבור ובצדק, אשתדל להלך בו כמהלך על קליפות ביצים. ובכל זאת מתעקש אנכי לכתוב על כך בכל מחיר בשל צירוף המקרים לכדי שבוע אחד, כך שיהיה מי שיראה בזאת אות וסימן משמים. מה גם שיש עניין לציבור להביט ׳בשכל שבכל דבר׳.

וזהו העניין:

מזל טוב בחצר הקודש בעלז, היום בערב יכנס נכד הרבי לחופה וקידושין, מזל טוב מזל טוב ושוב מזל טוב.

השמחה הגדולה מתעצמת בחצר מסיבה נוספת, מחלוקת עתיקת שנים תבוא על פתרונה ב״ה ובעזרת אנשים שהשלום אצלם, לא עוד נפנוף יד באינסטינקט סתמי. ועל כך יגיע שכרם בעולם הזה ובעולם הבא.

אינני בקי בנבכי המחלוקת הנ״ל. ברמת המקרו הצלחתי להבין כמוכם פרטים כלליים על המחלוקת ושורשיה. אכן, קשה לעקוב כאשר כל הקשור למחלוקת נעשה תחת מסתורין כבד: מכוניות שרד ,שליחים, בתי פאר, מפגשים מאולתרים ומוצפנים בארץ ובחו״ל, שיחות טרנס אטלנטיות, אקיצר, שיחות שלום בין מעצמאות כולל דיסקרטיות מערבית מן המתקדמות.

שאפו למארגנים.

העיקר שהאמת והשלום אהבו.

2

באותו שבוע בדיוק, כאילו לטשטש את רוח ׳היונה והעלה׳ שסוף סוף באה לבקר, שמענו וגם ראינו שני רבנים חשובים שליט״א, שזעקו חמס על תופעות כאלו ואחרות.

תיעוד בהקלטות, שמות תואר מושחזים, אופן ביצוע המסר לציבור, האשמות החמורות הדדיות התלויות בצמתים עדינים של ההלכה הקדושה וכו׳. בבחינת לשבט או לחסד. לא יודע, קטונתי, לא בסמכותי מי צודק!

אך הדברים מורים על שידוד מערכות, אין דרך חזרה, שכן גם אם יעשו שלום אי פעם, ישאל התלמיד את רבו ובצדק, איך תכשירו דבר שפסלת בכזו טוטאליות וכו'?

3

רוצה לומר: שתי אסכולות במעשה המחלוקת, האחת לטווח ארוך שנים, בשיקול דעת, פה ושם כיפופי ידים בין עסקני החסידים, אסטרטגיה מערכתית, טקטיקת מלחמה, הצלחות הפסדים, עליות וירידות, אפילו בדיפלומטיה...

מנגד, רעותה, שרפה את הגשר ואת מפעל ׳פפושדו׳ בקול ׳שופר׳ מהדד וכל זה בהכשר הבד״ץ.

4

׳השכל שבכל דבר׳ שפה הוא, שלכולנו כבני אדם, גם אם נצקצק בלשוננו בכישרון רב, יש ריבים ומדנים עם ההוא ועם ההיא, לפעמים קל לכאורה היא דיסציפלינת ׳הזבנג וגמרנו׳.
אך זה רק להרגע!

מהשמחה דהלילה נלמד שאפשר לא להסתדר אפילו מותר, אך אם יודעים לא לשבור את הכלים אפשר לבסוף הטוב, לשבור צלחת משותפת.

מיין שטעטלע בעלז, של כולנו היום יותר מתמיד, מזל טוב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר