גרשון מסיקה התפטר מתפקידו

אחרי שהותר לפרסום כי ישמש עד מדינה בפרשה, ראש המועצה האזורית שומרון, גרשון מסיקה, הודיע במכתב רשמי לשר הפנים ולמנהל המחוז על התפטרותו מתפקידו (בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: מרים אלסטר - פלאש 90)

פרשת 242: אחרי שהותר לפרסום כי ישמש עד מדינה בפרשה, ראש המועצה האזורית שומרון, גרשון מסיקה, הודיע במכתב רשמי לשר הפנים ולמנהל המחוז על התפטרותו מתפקידו.

מסיקה (63) נבחר לראשונה לתפקיד ראש המועצה האזורית שומרון בשנת 2007 ובבחירות שהתקיימו ב-2012 התמנה לתפקיד לקדנציה נוספת.

לפני שבועיים, הודיע מסיקה כי החליט להשעות את עצמו מהתפקיד לאחר שחתם על הסדר מול המדינה בפרשה בה נחקר לפני כחצי שנה. מאז ההשעיה משמש מ"מ ראש המועצה, יוסי דגן, כראש המועצה בפועל.

בסביבתו של גרשון מסיקה מציינים, כי המדינה הציעה למסיקה הסדר, במסגרתו הוא יעיד מטעם התביעה כנגד מספר מעורבים בפרשת שחיתות בכספי ציבור, רק לאחר שהיה ברור שאין כל חשד שהוא לקח אגורה לכיסו האישי.

במהלך כהונתו של מסיקה כראש המועצה קיבלה המועצה פרסים רבים בתחום החינוך, הרווחה, הקליטה, הניהול הכספי ורמת המוכנות למצבי חירום, ביניהם פרס החינוך הארצי. כמו כן זכה מסיקה בפרס ירושלים.

מסיקה, המכהן גם כיו"ר החברה לפיתוח השומרון, חשוד במסגרת הפרשה בעבירות של מתן שוחד, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ובעבירות נוספות. במסגרת הפרשה נחקר ראש המועצה על כספים שהגיעו בין השאר לחברה לפיתוח השומרון בתמורה לשוחד או למינוי של מקורבים.

עם פרוץ הפרשה, בדצמבר האחרון, נעצר מסיקה, המיוצג על ידי פרופ' דוד ליבאי ועו"ד גיל דחוח, ומעצרו הוארך במספר ימים. בהמשך שוחרר בתנאים מגבילים, בין היתר בערבות של 50 אלף שקל, הרחקה ממשרדי המועצה ומהחברה לפיתוח השומרון וכן נאסר עליו לצאת מהארץ, איסור שבוטל זמנית רגע אחרי שחרורו.

בפרשה מעורבים סגנית שר הפנים לשעבר פאינה קרישנבאום, שלבסוף לא התמודדה בבחירות בשל כך. כמו כן עדיין ישנם חברי כנסת מכהנים שלכאורה מעורבים בפרשה אך טרם נחקרו וכן שורה ארוכה של בכירים בשירות הציבורי ובמפלגת ישראל ביתנו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר