ערן מלכה סיבך ניצב בדימוס

הפרקליטות תדרוש לפחות 7 שנות מאסר לעד המדינה

המחלקה לחקירות שוטרים הודיעה כי בכוונתה לדרוש בין שבע לתשע שנות מאסר לערן מלכה - קצין המשטרה לשעבר שחתם על הסכם עד מדינה בפרשת רונאל פישר. בעקבות המידע שמסר, נחקר ניצב בדימוס שפרש לפני מספר חודשים לאחר שתועד מתרועע עם דמות בולטת בפרשה. שמו נאסר לפרסום (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
עד המדינה ערן מלכה והקצין שנחקר (צילום: מרים אלסטר, קובי גדעון - פלאש 90)

פרשת השחיתות: המחלקה לחקירות שוטרים הודיעה הערב (שני) כי בכוונתה לדרוש עונש של מאסר בפועל לקצין לשעבר רב-פקד ערן מלכה מיחידת לה"ב 433 שנחקר וחתם על הסכם עד מדינה בפרשת "רונאל פישר" שטלטלה את המשטרה.

המחלקה לחקירות שוטרים תדרוש בין שבע לתשע שנות מאסר לאור חומרת האישומים נגד הקצין שהודח לאחר שהשחיר את פני היחידה החוקרת ואת המשטרה בכלל.

מוקדם יותר הותר לפרסום כי ביום חמישי נחתם הסכם עד מדינה עם מלכה המואשם בעבירות שוחד, מרמה, הפרת אמונים ועבירות נוספות. "מלכה מסר עדות מפורטת המצדיקה המשך חקירה" אמרו בפרקליטות.

"ההסכם, שאינו מעניק למלכה כל הקלה בעונש המאסר הצפוי לו כפועל יוצא מחומרת מעשיו, צפוי להיות מוצג ביום רביעי הקרוב בפני ביה"מ המחוזי בירושלים" נמסר.

בתוך כך, נמשכה גם היום חקירת המעורבים בפרשה, כאשר דמות בכירה לשעבר במשטרה נקראה היום לחקירה בנושא בחשד לביצוע עבירות מתחום טוהר המידות. שמה של הדמות שנחקרה אסור בשלב זה לפרסום, אולם כלי תקשורת שונים פרסמו את שמו של החשוד.

הניצב בדימוס החשוד מדבר (צילום: גיל יוחנן, Ynet)

הניצב בדימוס שהפליל מלכה, נחשד בקבלת טובות הנאה מעורך הדין רונאל פישר. טובות ההנאה התבטאו בין היתר במימון טיסה ונופש בחו"ל ובילויים של פישר, הקצין הבכיר ודמות בכירה נוספת.

עורכי הדין עופר ברטל ודב גלעד הכהן המייצגים את מלכה אמרו: "אנו מאשרים שנכרת בינינו ובין מח"ש הסדר טיעון, שבמסגרתו מר מלכה יודה בעובדות כתב אישום מתוקן, ללא כל הסכמה לעניין העונש. אנו סמוכים ובטוחים שהודאתו במיוחס לו ושיתוף הפעולה בינו ובין מח"ש יובאו בחשבון על ידי בית המשפט בבואו לגזור את הדין בבוא היום".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר