אפל מציגה: כלום / פרשנות

"אפל" אכזבה אותנו לא מעט בשנים האחרונות, אך כעת היא הגיעה לשפל חדש. אחת החברות הטכנולוגיות הגדולות בעולם מציגה חידושים של אחרות כ'מערכת הפעלה' חדשה שלה (חדשות)

חיים אבני | כיכר השבת |
לוגו אפל (צילום: שאטרסטוק)

אין כבר מה לחדש: ענקית הטכנולוגיה אפל הצטיינה תמיד בהשקות נוצצות מרתקות וחדשניות שהתבצעו בדרך כלל מעל בימת כנס המפתחים השנתי שלה. אלא, שבשנים האחרונות נראה שגם לענקית שהצטיינה בחדשנות והצליחה להפתיע פעם אחר פעם, נמוג הקסם והחידושים כבר אינם משמעותיים. היום, הצליחה אפל להגיע לשפל חדש, כשבהשקת סדרת מערכות ההפעלה שלה היא בעצם לא הציגה לציבור שום חידוש מקורי.

לא זאת בלבד, כל השיפורים שהוטמעו במערכת ההפעלה החדשה שלה למחשבי המק הם לא יותר מפיצ'רים קיימים במערכות ההפעלה המתחרות של מיקרוסופט וגוגל.

הממשק שהציגה החברה ומאפשר את הצגת כל האפליקציות הפועלות וניהולן, בעצם כבר קיים באופן חלקי בממשק של המתחרה מיקרוסופט - Windows 8.1 ובאופן כמעט דומה בגרסת המפתחים של Windows 10 ששוחררה כבר לפני כמעט שנה.

גם ממשק החיפוש החדש, שבעצם 'מחקה' את פעילותו של שירות גוגל Now, קיים כבר שנים במערכת ההפעלה אנדרואיד, כמו גם באופן חלקי במערכות ההפעלה Windows 10 וגוגל Chrome OS. בכל מקרה, לא מדובר בשום חידוש מהפכני, מקסימום הטמעת סטנדרטים וותיקים מעולם המובייל.

גם iOS 9 לא ממש מחדשת הרבה. בגוגל משנים את קידומת הגרסאות השונות רק במקרה של חידושים משמעותיים וממשקים חדשים לגמרי, אך באפל בחרו להשיק מערכת הפעלה חדשה עם קידומת המשתנה מ-8 ל-9 , כאשר בעצם היא לא מחדשת כלום ומעתיקה באופן גס למדי מהמתחרה אנדרואיד על ידי הטמעת מפת תחבורה ציבורית בשירות המפות שלה, שירות שכבר קיים שנים במפות גוגל.

אפל הוכיחה שוב כי בעידן פוסט סטיב ג'ובס היא פשוט לא יודעת לחדש. וזה לא אומר שאפל כבר לא מייצרת מוצרים איכותיים, אלא שמדובר בעדכונים בנאליים ש"לא חושבים מחוץ לקופסה". הפעם האכזבה היא קשה יותר, לא בגלל הציפיות שהיו נמוכות, אלא בגלל שענקית הטכנולוגיה הגדולה בעולם בוחרת להגדיר עדכונים כל כך לא משמעותיים - כמערכת הפעלה חדשה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר