לקראת פילוג? • חשיפה

חילוקי דעות חריפים בין עסקני 'הפלג הירושלמי'

חילוקי דעות חריפים בין עסקני 'הפלג הירשלמי' על פעילות "קו ההטרדות" • רבני וראשי ישיבות של 'הפלג' מאיימים לצאת במכתב נגד הקו שלטענתם מזיק להם • בנוסף, טריגר יוצא למאבק ב'קו הסקופים' המזוהה עם 'המחבלים' • טריגר: "יש מי ששם לו לקו ומטרה להשמיץ את ציבור בני התורה" • חשיפה (חרדים בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
מנהיג ה"פלג הירולשלמי" הגר"ש אוירבך (צילום: שלומי כהן - כיכר השבת)

"הפלג הירושלמי" יתפלג? ראשי ישיבות ורבנים המזוהים עם "הפלג הירושלמי" העבירו מסר למנהל קו ההטרדות אברהם טריגר לפיו הוא גורם להם נזק ומאיימים אף לצאת נגדו במכתב פומבי, כך נודע ל"כיכר השבת".

"הפעילות שלך מביישת אותנו - אתה גורם נזק ופועל ללא אישור של שום רב או מורה הוראה", הבהירו הרבנים, "אם לא תציג אישור מרב שלוקח אחריות על פעילותך- נצא במכתב פומבי".

כזכור באחרונה הוגשו כתבי אישום רבים נגד פעילים מטעם קו ההטרדות בחשד שהטרידו את ראשי המשק בישראל, בעלי עסקים וחנויות המפרסמים בעיתון יתד נאמן בשל העובדה שהם נמנעים מלפרסם בעיתון "הפלס". פעילות קו ההטרדות נמשכה מזה למעלה משנה ונחשפה לציבור בעקבות הפשיטה המשטרתית על ביתו של טריגר ומעצרו.

בימים האחרונים נחשפים חילוקי הדעות בתוך הפלג הירושלמי ומתברר כי רבנים בכירים ואישי ציבור רבים המזוהים ומשתייכים לפלג הירושלמי סולדים מפעילות ההטרדות ומפעילותו של טריגר.

עסקן בכיר המקורב לרבני "הפלג הירושלמי" אומר ל"כיכר השבת" כי "רבנים נחשפו בתקופה האחרונה לפעילות של אברהם טריגר ועם כל הכבוד למטרות שלו והכוונות הטובות שלו, מתברר שאין שום גדול בישראל או אפילו רב שנתן אישור לפעילות הזו".

מפגן הכוח של 'הפלג' לפני הבחירות (צילום: שלומי כהן - כיכר השבת)

לדבריו: "לפני תקופה קרא טריגר להטריד את ראשי ארגון הצלת החיים 'איחוד הצלה' שעומד תחת נשיאותו של הגאון רבי עזריאל אוירבך כך שברור שלא קיבל אישור לכך, בנוסף קרא להטריד את אחיינו של הגר"ש אוירבך - אברהם בורדיאנסקי שאמו היא אחותו של הגר"ש - גם כאן ברור שטריגר לא קיבל שום היתר לכך ועשה זאת על דעת עצמו. דוגמא נוספת: ביום ל"ג בעומר קרא טריגר להטריד את הרב יוסף שוינגר בעיצומה של פעילות הקודש במירון דבר שהביא לכעס רב בקרב הרבנים ששמעו על כך".

"ישנו הבדל עצום", מוסיף הגורם, "בין טלפונים לשירות לקוחות של חברות ועסקים שגם בזה צריך הכרעה של גדולי ישראל - לבין קריאה להטרדות אנשים פרטיים ואישי ציבור הפועלים למען הכלל מלבד העובדה שהדבר לא מועיל הדבר גורם נזק עצום לציבור שלם מאחר והמוטרדים בטוחים שהכל נעשה באישור הרבנים של העיתון ובהוראתם".

מלבד הדברים הללו, "כיכר השבת" חושף את תוכנו של מכתב שכתב אחיינו של הגר"ש אוירבך בנו של הגרי"י בורדיאנסקי המזוהה עם הפלג הירושלמי: "אני הח"מ ש"ב של מרן הגר"ש אוירבעך שליט"א, המשמש כחובש בארגון החסד האדיר "איחוד הצלה" נזדעזתי ונחרדתי עד מאוד ממעשי ברנשים אנשי ריב ומדון, שופכי דם, מושחתי מידות, וידיהם טבולים בדם, על נסיונות הפגיעה בהנהלת ארגון החסד ... אשר אמש החליטו חתולי החצר הקדוש וקבלו החלטה נבזת לשבש ולפגוע בחיי חברי הנהלת הארגון".

"צאו טמאים! צאו טמאים! אין מקומכם תחת חסות הנשר הגדול, ותחת שם בן תורה, אוי לכם מיום הדין אוי לכם מיום התוכחה! עד לאן הגעתם, עד לאן התדרדרתם, האם בשביל בצע כסף הותרו כל האיסורים התנפצו כל המוסכמות???? האם בעד פרסום על דפי עיתון הותר לכם לפגוע ב-2500 מתנדבים בארץ הקודש המוסרים נפשם להצלת חיים???? ובחיי תושבי ארץ הקודש הנצרכים לסיוע רפואי?!

"שובשו כל דרכיכם! עקומים מעשיכם! אבדתם צלם אנוש! המוסר וההשקפה בוודאות כבר לא המניע להחלטותיכם ולדרכיכם. החותם בבושה בצער ובכאב עצום, בן אחותו של מרן שליט"א, אברהם בורודיאנסקי".

טריגר בראיון עם מעצרו: "הכל לגיטימי" • צפו

הוכחה נוספת למתיחות הפנימית בפלג הירושלמי נחשפה בימים האחרונים באמצעות הודעה שהעביר טריגר בקו ההטרדות שלו נגד קו החדשות הטלפוני "קו הסקופים" הנחשב מזוהה עם ציבור "המחבלים" ברחוב הליטאי ונותן במה לאנשי "בני תורה".

טריגר יצא במלחמה נגד הקו ונגד מפעילו ככל הנראה משום שלא נתנו לו ולאנשיו את הגיבוי בפרשות האחרונות. בהקלטה שהגיע לידי "כיכר השבת" נשמע טריגר מביע את זעמו: "קו הנייעס המכונה הסקופים, שחשבו ויש שחושבים עדיין שהוא בדעותיו המפגין יותר נקרא משלנו או אידאולוגית חשוב לו את דעות ציבור בני התורה ורבני בני התורה. אז כאן באה ההודעה הזו, טעות, אולי היה כדבר פעם, בחודש האחרון נהפך הדבר ולא עוד, קו הסקופים הרי הוא ככל קווי משנאינו האחרים מכל בחינה אידיאולוגית, אם מבחינת הצבא או מבחינת מאבק על קיומו של בני התורה מבחינת מאבק על דעות בני התורה בכל דרך שהוא הרי זה ככל קו נייעס, יהיה הסיבה למהפך (הטעות במקור) אשר יהיה. זו המציאות שקורה בחודש האחרון".

"הדברים האלה נאמרים אולי בצער ואולי שלא בצער, אולי בשמחה. והדברים נאמרים לאחר בדיקה שלאחר בדיקה ולאחר בירור שלאחר בירור, ידיעות רבות, קו הסקופים שינה את עורו בחודש האחרון. וגם הוא משווק את כל הקלקולים הקיימים בדורינו", מאשים טריגר.

אחת הדוגמאות שמביא טריגר לטענתו הינה בנושא לימודי התואר השני בבית יעקב. "יש כזה מושג מהדורת חדשות בקווי נייעס, שלא תדעו, אז שם היום קו הסקופים כן הביא בכותרת ובמה ששולחים במבזקים, סערת לימודי התואר השני בבית יעקב. כמובן את מי מביאים לראיון, לא את הגאון ר' חיים כץ נגד, אפילו לא בעימות. מביאים רק את יחזקאל פוגל יו"ר הקמפוס החרדי במככלת אונו שבה הוא אומר, מה תוכן דבריו, אני מברך על השינוי בדעת גדולי התורה, זה שינוי חשוב לטובת האשה החרדית. בעבר היו לימודי כפירה לכן חלק מהלימודים נאסרו אז", אומר טריגר.

בחורי 'הפלג' בכינוס לפני הבחירות (צילום: שלומי כהן - כיכר השבת)

טריגר מוסיף: "כל ציבור בני התורה דווה וכואב, בוכה את הלב על היכן הגענו שפתאום הכל נהיה פרוץ ומותר, עומד קו הסקופים והנה גם הוא נותן את הבמה ואת הדחיפה הענקית לאותו דרדור".

טריגר מביא דוגמא נוספת כשהוא מאשים כי קו הסקופים מנהל קמפיין נגד "קמפיין החרדקים" שלדבריו "בא להציל את עולם התורה". טריגר מאשים כי "הם מכנים בקו זה את קווינו קו ההטרדות, וזה עוד הדברים הקטנים, כשהם נותנים גיבוי לצבא ולקלקולים של הצבא והם לא מתיימרים להציג שום עמדה נגד הצבא, כשהם מביאים הקלטה שאריה פרנקל משמיץ את נושא ההתייצבות".

"אז שידע כל בן תורה שהוא, מי שעוד חשב או שמע אחרים שחושבים שקו הסקופים נקרא משלנו, נקרא קו ששייך לציבור בני התורה, שיידע שנותן גם כן בזה יד למהרסייך ומחריבייך, לעוד כאלו שבאו להרוס את כרם בית ישראל", את הדברים אמר טריגר בקו ההטרדות ובנוסף קרא להתקשר למחות במנהלי קו הסקופים.

עסקן מוכר ב"פלג הירושלמי" אומר ל"כיכר השבת" כי "מיום ליום מתברר שיש עסקנים הפועלים על דעת עצמם בשם ציבור שלם. במערכת הבחירות היו שפעלו בשם הפלג הירושלמי לטובת מפלגה דתית לאומית שלא עברה את אחוז החסימה וזאת ללא שום היתר משום רב, וזה ממשיך בסיפור של קו ההטרדות".

"הקלות בה טריגר קורא לאנשיו להטריד אנשים ללא שום שיקול דעת וללא בירור מינימלי מעמידה בסימן שאלה גדול את כל פעילותו, נדרוש שיציג היתר מרב מוסמך לפעילות שלפעמים גובלת ממש באיסורי דאוריתא של גניבת דעת, לשון הרע הוצאת שם רע ונזק גדול שנגרם לעסקים ואישי ציבור הלא עוול בכפם באופן לא מוצדק, רבנים שוקלים כיצד למנוע את המשך המעשים הללו", מאשים העסקן.

אברהם טריגר (צילום: כיכר השבת)

אברהם טריגר מסר ל"כיכר השבת" בתגובה: "כנראה שיש מי ששם לו לקו ומטרה, לנסות להשמיץ ככל האפשר את ציבור בני התורה הצועד בגאון לאור רבותיהם, אם זה כהמשך לכתבה המשמיצה בה הושמץ כביכול 'הפלס' נגד המועצת החסידית כשמדובר בסה"כ בציטוט שצוטט מדברי מרן הרב שטיינמן שליט"א, או אם כהמשך למסע השקרים והבדיות בדבר הפניית הגב של ישיבות המזוהות עם הרב אוירבך לרבם, במכתבים שנשלחו להורים, כשידוע לכל לא דובים ולא יער, לא היו מכתבים כלל ולא מדובר בישיבות המזוהות עמו.

"לגופם של דברים, כמובן שאין צורך "להכחיש" דברים שמעיקרם הם שקרים, לא כלפי הרב שווינגר ולא כלפי ראשי איחוד הצלה ולא כלפי יענקי קצבורג - כלפי אף אחד מהם לא נאמר מעולם כלל בקו המאבק למחות או לפנות אליו - [וכידוע, יש מי שדואג לגנוב ולהוציא הקלטות כגון אלו מן הקו פנימה ולהפיצם הלאה כך שהיינו שומעים זאת אם היה], ואין מן הצורך להתייחס להתייפייפות מרהיבת הנפש של אחיינו של מרן הגר"ש אוירבעך שליט"א שמן המותר לציין שאינו נמנה בלשון המעטה עם מחנה בני התורה וד"ל.

"האמת האחת ויחידה בכל הכתבה המשמיצה, היא העובדה כי יצאנו לאחר שאלות והתלבטויות בפני גדולים וחכמים בצורה ברורה ביותר כנגד קו הנייעס המכונה 'הסקופים' שגם הוא נאסר על ידי כל גדולי ישראל ככל שאר קווי הנייעס, להוציא מלב טועים ובעיקר צעירים שניסיונם לא עומד להם לצערינו ונכשלים בהאזנה לקו נייעס, החושבים כי הנאמר שם מייצג איך שהוא את האידאולוגיה והדרך של ציבור בני התורה, ותוך כדי נכשלים בשמיעת דברי קרירות נוראים כנגד דברים שבקדושה.

"אשתדל לדון לכף זכות ולהאמין שלא זו הסיבה ולא זה האיש העומד מאחורי מסע ההכפשות כנגדנו, וכאן בדיוק עומדת לעיני כל התהום הפעורה בין בעלי אינטרסים צרים שכל עניינם לנקום נקמות ולחסל חשבונות, לבין קו המאבק של שת לבו לכל ההכפשות החוזרות ונשנות, ועל אף האינטרס האישי לשמור על קשרי ידידות עם גורמים מסוימים בעלי כוח ציבורי כמו קו הסקופים ודומיו, יודע קו המאבק את חובתו הציבורית, אחרי שלמעלה משנה מתנהל הקו בתבונה וביושר בגיבוי גדולי תורה מובהקים שאף הזכירו ברבים את תמיכתם בקו זה – ואין זה מכבודם להזכירם במקום זה, להתריע בשער בת רבים בפני כל פירצה, ולהמשיך ולמחות כנגד כל נותני יד וממון להמשך ניסיונות השתקת דעת תורה – של רבינו ראש הישיבה שליט"א, ולעצור ככל האפשר את המשך מסע הרדיפה וההסתה כנגד ציבור שלם הגורם לא עלינו לטירוף הדעת בממדים של השנאה, להצקות והתעללויות נוראיות כלפי בנים ובנות במוסדות, ואף רח"ל כלפי רבנים ותלמידי חכמים מובהקים.

"די רק להזכיר את שיאו של הטירוף שהגענו אליו לאחרונה בהשלכתו לכביש של ילד בעיר בני ברק, שאגב, מקרה דומה בדיוק אירע לפני שבוע ביציאה מת"ת במרכז ירושלים, והניסיון להשליכו מגובה רב של קומה ומחצה לחניה שמתחתיה, ואין פוצה פה ומצפצף. ולסיום, כמדומה שאין מן הצורך לומר מפורשות שהמסר שהועבר על ידי "ראשי ישיבות ורבנים המזוהים עם הפלג הירושלמי" כנגד הקו, מועבר לראשונה דרך כתבה זו, ודי לחכימא ברמיזא".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר